*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

اخبار ویزه روزنامه های یکشنبه

بازداشت یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی /////تکذیب شایعه عدم حضور رهنورد بر بالین پدر مرحومش 

خبر رئیسی از دادگاه رسیدگی به تخلفات مهدی هاشمی //////////فتنه‌های جدیدی در راه است 

با احمدی‌نژاد مصاحبه داشتم نه مناظره ////////دولت به جای پاسخگویی، منتقد و پرسشگر شده است
 مرگ یاسر عرفات در اثر ابتلا به ‌ایدز؟! 

 هیچ دولتی نمی‌تواند رکورد دولت احمدی‌نژاد را بشکند! ////ترک اعتراضی سخنرانی صفار توسط معاون استاندار 

وضعیت قرمز برای اقتصاد آمریکا سقف بدهی ها پر شد ////محسن هاشمی: اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم تقلب کردند 

و....... 

مشروح خبرها:

*کیهان:

رادیو فردا: مردم شرکت می کنند تحریم انتخابات امکانپذیر نیست

وب سایت وابسته به سازمان سیا، تحریم انتخابات ریاست جمهوری را ناممکن ارزیابی کرد.
پیش از این و در جریان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی (اسفند 1390) جریان فتنه با همراهی گروهک های ضد انقلاب خواستار تحریم انتخابات مجلس شده بود اما با این وجود یکی از رکوردهای بالای مشارکت در انتخابات مجلس یعنی رقم 65 درصد در آن انتخابات رقم خورد.

اکنون وب سایت رادیو فردا در تحلیلی می نویسد: به شکل تاریخی مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از انتخابات مجلس بوده است. از سوی دیگر همزمانی این انتخابات با انتخابات شوراها، محدودیت دیگری در کاربست موفق استراتژی تحریم انتخابات ایجاد کرده است و این در حالی است که جریان اپوزیسیون ظرفیت نقش آفرینی را ندارد.

نتانیاهو: ایران بزرگ ترین چالش برای اسرائیل است

مقامات رژیم صهیونیستی می گویند ایران در سال میلادی جدید همچنان بزرگ ترین چالش برای این رژیم باقی خواهد ماند.
هرچند برخی از این مقامات معتقدند باید برنامه هسته ای ایران را به عنوان چالش مهم در دستور کار نگه داشت، برخی دیگر گفته اند به خاطر سایر اولویت های امنیتی اسرائیل، باید برنامه هسته ای ایران را مسکوت گذاشت.

بنیامین نتانیاهو در جمع خبرنگاران در بیت المقدس گفت: ایران بزرگ ترین چالش برای اسرائیل در سال 2013 است. وی همچنین گفت سال 2013، سالی مهم برای تعیین سرنوشت مناقشه با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور است.وی با اشاره به سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل که گفته بود ایران به پایان مرحله دوم از سه مرحله فرضی تولید بمب رسیده، گفت: ایران اکنون دوماه و نیم به این خط قرمز نزدیک تر شده است.

او ادعا و پیش بینی کرد ایران تا بهار یا تابستان آینده به اورانیوم غنی شده با درصدی که برای تولید بمب هسته ای نیاز است دسترسی پیدا می کند.همزمان عاموس یادلین رئیس پیشین اطلاعات در رابطه با ایران گفت: پیش بینی می شود در سال آینده، پرونده هسته ای ایران به نفع اولویت های امنیتی اسرائیل مسکوت بماند و این کشور در یک فاصله زمانی چهار تا شش ماهه، بمب اتمی بسازد(!)

وی گفت: اسرائیل در سال آینده با خطری جدی تر از موشک، یعنی از دست دادن وجهه قانونی اش، مواجه است.وی خواستار عقب نشینی این رژیم از کرانه باختری شد و گفت: اسرائیل با خطر جدی از دست دادن اعتبار قانونی مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»،، یادلین گفت: فلسطینی ها برای گرفتن امتیاز یکطرفه از اسرائیل، سیاستی پیچیده در پیش گرفته اند و اسرائیل باید با یک ابتکار عمل جدید یکطرفه، سرنوشت خود را به دست گیرد.

وی که در کارگاه آموزشی مرکز تحقیقات امنیتی دانشگاه حیفا سخن می گفت افزود: عقب نشینی اسرائیل از نوار غزه و باز گذاشتن نوار مرزی بین مصر و رفح به روی عملیات قاچاق اشتباهی بزرگ بود. ما فکر می کردیم با این عقب نشینی، جهان به ما وجهه ای قانونی می دهد اما، این امر محقق نشد.

از سوی دیگر دانی ایالون معاون وزیر خارجه اسرائیل ضمن سخنانی در کالج دانشگاهی در «پنتانیا» گفت: انتظار نمی رود اسرائیل تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران دست به عملیات نظامی بر ضد این کشور بزند زیرا منتظر نتایج تحریم ها و موضع دولت جدید نسبت به موضوع هسته ای است.

به گزارش «عکا آن لاین» ایالون افزود: سال آینده به ما نشان خواهد داد که موضوع ایران را چگونه حل و فصل کنیم دو گزینه در این زمینه وجود دارد یا از راه صلح و یا از راه جنگ، من فکر می کنم باید صبر کنیم شاید نتایج انتخابات و مشکلات اقتصادی بتواند منجر به فروپاشی ایران شود.

وی گفت: در صورت حمله به ایران قبل از انتخابات، مردم ایران با حاکمیت متحد خواهند شد، اما اگر صبر کنیم با توجه به برآوردهای اطلاعاتی، ایران شاهد هرج و مرجی بیشتر از انتخابات گذشته خواهد بود(!)
سران رژیم صهیونیستی، فتنه گران در آشوب سال 88 را سرمایه بزرگ و پیاده نظام اسرائیل توصیف کرده بودند.
  
محسن هاشمی: اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم تقلب کردند

محسن هاشمی «افراطی های اصلاح طلبان» را متهم به تقلب در انتخابات مجلس ششم کرد. انتخابات مجلس ششم در سال 78 برگزار شد و آن زمان تاج زاده رئیس ستاد انتخابات بود.

وی در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای بهار همچنین به طرح برخی انتقادها نسبت به عملکرد اصلاح طلبان پرداخت. پسر ارشد آیت الله هاشمی در حالی که می گفت «نمی توان خیلی از مسائل را واضح مطرح کرد چون باعث کدورت اصلاح طلبان می شود» تأکید کرد: پس از دوم خرداد گروهی که اصلاح طلب نام گرفته و قدرت را در دست گرفته بودند، سریع مغرور شده و همین غرور باعث شد به سمت افراط بروند.
وی می گوید: در خیلی از مسائل افراط شد. بالاخره جامعه ما یک جامعه دینی است و در دوران اصلاحات مسائلی در حوزه آزادی مطرح شد که با مسائل دینی در تضاد بود.

وی می افزاید: درست است که صحبت از چند صدایی می کردند اما خودشان به سمت تک صدایی رفتند و نتیجه اش این شد که اختلافات بالا گرفت انتخابات شوراهای دوم، نخستین جایی بود که اصلاح طلبان به دلیل شکاف های ایجاد شده و اختلاف ها شکست خوردند.
وی همچنین با انتقاد از تعدد نامزدهای اصلاح طلبان و عدم حمایت از نامزدی آقای هاشمی در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری سال 84 می گوید: من موافق حضور ایشان در انتخابات نبودم.

وی با انکار حمایت اصلاح طلبان در مرحله دوم از آقای هاشمی گفت: [انتقال ستاد نامزدهای اصلاح طلب به ستاد هاشمی] همه الکی بود. هیچ نیرویی نفرستادند؛ تبلیغاتی هم به آن صورت در کار نبود. مصاحبه هم که می کردند این را جا می انداختند که ما هم هاشمی را قبول نداریم. شعار بد و بدتر را مطرح کردند که ریزش بسیار زیادی در رأی ایجاد کرد.

هیچ کس از جناح اصلاح طلب- از هر طیفی که در نظر بگیرید- هاشمی را تأیید نکرد، اما در طرف مقابل همه سازماندهی شده جلو آمدند. می خواستم بگویم تمام کسانی که اسم شان را اصلاح طلب می گذاریم با وجود شکست سال 81 در شورای شهر تهران، بازپند نگرفتند؛ آن وقت چطور می خواستند در سال 84 با آن انشقاق انتخابات را ببرند. در سال 84 حتی دوستان سنتی آقای هاشمی، مانند لاریجانی و جامعه روحانیت مبارز پشت ایشان نیامدند و هر کدام کاندیدای خود را داشتند، هر چند رأی بسیار پایینی هم آوردند.

مدیر عامل سابق مترو سپس به احتمال حضور اصلاح طلبان در انتخابات سال آینده پرداخت و گفت: با این شرایطی که من می بینم احتمالاً [نظام و شورای نگهبان] اجازه نمی دهند آقای خاتمی وارد انتخابات شود.

وی با بیان اینکه نظام نگران میزان مشارکت نیست و همزمانی انتخابات شوراها نیز مشارکت را افزایش خواهد داد، درباره مشکلات اصلاح طلبان گفت: یکی از مشکلات اصلاح طلبان همین است. باید بتوانند اطرافیان شان را توجیه کنند؛ یعنی باید آمدن شان را حتی در میان طرفداران شان توجیه کنند. اگر پراکنده حرف بزنند و نتوانند به درستی هواداران شان را توجیه کنند مطمئنا یک عده آنان را به خیانت متهم می کنند. توجیه طرفداران، هنر رهبران اصلاح طلب است.

وی با بیان اینکه «آیت الله هاشمی به نظر نمی تواند رهبر اصلاح طلبان شود» افزود: آیت الله هاشمی فراجناحی فکر و عمل می کنند.
محسن هاشمی همچنین گفت: آیت الله هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع تقلب در انتخابات مجلس ششم از سوی اصلاح طلبان پرداخت و گفت: ایشان در آن انتخابات بیستم شد، اگر صندوق ها را باز می کردیم شاید انتخابات تهران باطل می شد. کتابی هست به نام «انصراف» که حاج آقا دلایل انصراف شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته اند. آن موقع مسئول انتخابات فهرست را می خواند ولی اسم ایشان را نمی خواند.

 من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمی خوانید گفت ما هنوز به رأی آیت الله هاشمی شک داریم، بعد شکایت شد و یک بساطی راه انداختند که اگر یادتان باشد کاریکاتور «آقاسی» را کشیدند. من آن موقع رئیس دفتر حاج آقا بودم، به شورای نگهبان شکایت شد.

 برخی از صندوق ها را باز کردند و هر صندوقی که باز می شد آرای آن مخدوش بود و باطل اعلام می شد. تا 30 درصد بازشماری شد و حاج آقا بیستم شد، بعد گفتند دیگر ادامه ندهید چون مجبور می شوند انتخابات تهران را باطل کنند. وقتی از 30 به 20 رسیدند دیدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطی های اصلاح طلبان و اجرایی های آنها تقلب کرده بودند.

وی در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه «نگران نباشید، به نظر همه اسب های اصلاح طلبان برای انتخابات زین هستند»، درباره کسانی از اصلاح طلبان که احتمالاً رد صلاحیت می شوند، گفت: اصولگرایان به آنها می گویند نوع حرف زدن، رفتار، نوع دوستان، ارتباطات خارجی، عقیده، خاستگاه اجتماعی و طرفدارانتان همه به شکلی است که بوی براندازی از آن می آید و ما نمی توانیم این را بپذیریم.

 برای همین نهادهایی مانند شورای نگهبان را گذاشته اند که به طور مثال حرف ها را رصد می کنند و براساس آن تصمیم می گیرند و به طور مثال فردی را رد صلاحیت می کنند و بعد هم می گویند قانونی این کار را کرده ایم. بعد دنبال این هستند که اصلاح طلبان اطمینان بخشی کنند که دنبال براندازی نیستند به طور مثال حرکتی مانند 18 تیر را ساختارشکنانه می دانند یا مسائلی از این دست را.
وی درباره احتمال نامزدی مشایی نیز گفته است: به نظر نمی گذارند نامزد شود. احساسم این است که شاید نامزد نمی شود تا کار به ردصلاحیت بکشد.

وی درباره قالیباف نیز گفت: پتانسیل قالیباف خوب است. اما باید بازی انتخاباتی سختی انجام دهد. من راجع به آقای قالیباف نمی توانم خیلی صحبت کنم چون هنوز حقوق بگیر شهرداری هستم.

وضعیت قرمز برای اقتصاد آمریکا سقف بدهی ها پر شد

وزیر خزانه داری آمریکا در نامه ای به کنگره هشدار داد با فرا رسیدن سال جدید میلادی، واشنگتن نیز به سقف بدهی های خود (16هزار و 39میلیارد دلار) خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیموتی گایتنر در نامه ای خطاب به کنگره هشدار داد: «من این نامه را صرفاً جهت اطلاع شما از نزدیک شدن به میزان و حد قانونی تعیین شده برای بدهی ها در تاریخ 31 دسامبر 2012، نوشته ام.»وی در ادامه نامه خود خاطرنشان کرده است که خزانه داری آمریکا به زودی اقدامات فوق العاده ای را به منظور به تأخیر انداختن این روند انجام خواهد داد.

گایتنر همچنین در نامه خود نوشت: «وزارت خزانه داری به زودی اقدامات فوق العاده ای را انجام خواهد داد تا به طور موقت موعدی که سقف بدهی های آمریکا به سر خواهد آمد را به تعویق اندازد. این اقدامات که مواردی چون به تعلیق درآوردن فروش بخشی از اوراق بهادار خزانه داری را شامل می شوند به منظور ارتقای 200 میلیارد دلار دیگر در میزان سقف بدهی های آمریکا انجام خواهند شد که فقط قادر است در شرایط عادی چند ماهی را برای واشنگتن زمان بخرد.»

گایتنر وضعیت فعلی را قرار گرفتن بر لبه پرتگاه مالی توصیف کرد. این در حالی است که جمهوری خواهان و دمکرات ها همچنان در مورد چگونگی اجتناب از 680 میلیارد دلار افزایش اتوماتیک مالیات و کاهش بودجه با یکدیگر اختلاف نظر دارند. مذاکرات میان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و رهبران کنگره در تاریخ 20دسامبر با شکست مواجه شد.

رئیس جمهوری آمریکا که برای پیشگیری از سقوط کشور به یک بحران اقتصادی دیگر تعطیلات کریسمس خود را نیمه کاره رها کرده بود از رهبران کنگره خواست برای جلوگیری از یک رکود اقتصادی دیگر در کاخ سفید مذاکره کنند.باراک اوباما می خواهد مطمئن شود که راه حل نهایی مالیات آمریکایی هایی را که زیر 400هزار دلار در سال درآمد دارند افزایش نمی دهد.

باراک اوباما پس از دیدار با سران کنگره در سخنانی خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: «ما در حال حاضر در نقطه ای قرار داریم که فقط ظرف چند روز قرار است میزان مالیات هر آمریکایی طبق قانون افزایش یابد. مبلغ چک حقوق هر آمریکایی نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت...

این مسئله برای خانواده های طبقه متوسط و همچنین کسب وکارهایی که به میزان هزینه کردن خانواده ها وابسته اند خوب نیست.» در صورتی که رهبران کنگره و کاخ سفید برای کاهش کسر بودجه و بدهی دولت به توافق نرسند با آغاز سال میلادی افزایش مالیات و کاهش بودجه هایی تعیین شده از پیش کشور را به ورطه رکود اقتصادی خواهد کشاند.

به گزارش بی بی سی دوشنبه شب مهلت رسیدن به توافقی اقتصادی به پایان می رسد و سناتور رید رهبر دموکرات ها در سنا گفته که به نظر نمی رسد زمان کافی برای رسیدن به توافقی تازه وجود داشته باشد. وی گفت به نظر می رسد که ما در حال حرکت به سوی پرتگاه مالی هستیم. مجلس نمایندگان قرار است فردا (یک روز پیش از رسیدن ضرب الاجل) تشکیل جلسه دهد.

به گزارش شبکه خبری فرانس 24، وقوع پرتگاه مالی در آمریکا بدترین سناریوی ممکن برای اقتصاد این کشور است، زیرا در این حالت مالیات 90درصد مردم افزایش خواهد یافت، بیمه بیکاری 2 میلیون نفر حذف خواهد شد و هزاران نفر نیز از ادارات دولتی اخراج خواهند شد.
این شبکه خبری اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با درک اهمیت موضوع تصمیم گرفت تعطیلات آخر سال خود در جزایر هاوایی را کوتاه کند و به واشنگتن برگردد.

 اوباما امیدوار است با مذاکره جدی تر با جمهوریخواهان در خصوص تنظیم بودجه کشور با آنها به توافق برسد. در غیر این صورت یعنی اگر تا آخر ماه دسامبر توافقی درباره بودجه آمریکا بین جمهوریخواهان و دموکرات ها به دست نیاید این کشور با پرتگاه مالی مواجه خواهد شد و در این صورت دولت باید به میزان 560 میلیارد دلار در هزینه های خود (معادل 5 درصد کل تولید خالص داخلی آمریکا) صرفه جویی کند که به معنای کاهش 2 تا 4 درصدی رشد اقتصادی این کشور خواهد بود و 2 میلیون نفر به رقم بیکاران افزوده می شود.

روزنامه فایننشال تایمز با بیان اینکه امیدها برای ممانعت از سقوط آمریکا در پرتگاه مالی رنگ باخته است، نوشت: بیم آن می رود، در صورتی که هیچ توافقی در خصوص پرهیز از پرتگاه مالی میان سیاستمداران آمریکایی در کاخ سفید و کنگره این کشور، صورت نگیرد، شدت افزایش خودکار مالیات های مردم آمریکا و کاهش بودجه دولت این کشور، که به ارزش ششصد میلیارد دلار خواهد بود و دارای بزرگترین اقتصاد جهان است را بار دیگر در رکود فرو برود.
 
*خراسان:

درخواست یک کشور آمریکای لاتین از ایران برای بخشش جرائم مالی


بر اساس نامه چندی پیش یکی از کشورهای آمریکای لاتین به مسئولان دولتی، این کشور درخواست بخشش سود و جرایم بدهی های خود به ایران را داشته است که مقرر شده برای بررسی و اظهارنظر دقیق ایران در این خصوص، سوابق و مستندات و اطلاعات لازم در خصوص این موضوع از جمله محل تأمین منابع تسهیلات اعطایی توسط کارشناسان دولتی ارزیابی شود چراکه بخشش سود و جرائم نیازمند مشخص شدن محل تأمین منابع جبران آن است.

دستوریک مسئول اجرایی برای بازدیدمعلمان ازعسلویه

یکی از مسئولان ارشد اجرایی با ارسال نامه ای به وزرای نفت و آموزش و پرورش از آنها خواسته است شرایط سفر معلمان را به منطقه پارس جنوبی به منظور آشنایی با دستاوردهای کشور در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فراهم کنند که بر این اساس مقرر شده در مرحله اول تعدادی از دبیران شیمی و فیزیک به این منطقه سفر کنند.

*آرمان:

ترک اعتراضی سخنرانی صفار توسط معاون استاندار


شنیده شد که معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان در اعتراض به سخنان صفارهرندی در انتقاد به عملکرد احمدی‌نژاد و اطرافیانش مراسم سالروز 9 دی را ترک کرد. مهر نوشت؛ مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی پیش از ظهر شنبه با حضور اقشار مختلف مردم بندرعباس در میدان انقلاب بندرعباس برگزار شد.

 در این مراسم محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کرد. تعدادی از مسئولان استان هرمزگان از جمله گل‌محمد بامری معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم حضور داشتند که بامری در میانه سخنرانی صفارهرندی به نشانه اعتراض به بخشی از این سخنان، مراسم را ترک کرد. معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نسبت به انتقادات صفارهرندی از دولت و همچنین برخی عزل و نصب‌ها و برخی حرف‌های مسئولان دولتی انتقاد داشت و به همین علت جلسه سخنرانی را ترک کرد.

 درگذشت پدر زهرا رهنورد

شنیده شد که یکی از اقوام زهرا رهنورد گفت: صبح دیروز پدر 93ساله زهرا رهنورد دارفانی را وداع گفت. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ این عضو خانواده رهنورد که ارتباط نزدیکی با این خانواده داشته و دارد با اشاره به خبرهای ضد و نقیض درمورد خبر فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد اظهار کرد: از برخی شایعات منتشرشده درخصوص فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد به‌شدت متاثر هستیم.

 برخی رسانه‌ها بدون اطلاع دقیق از فرد فوت شده خبرهای دیگری مبنی بر فوت مادر زهرا رهنورد منتشر کرده بودند که این خبر کذب است و پدر 93ساله زهرا رهنورد دار فانی را وداع گفته است. وی در ادامه افزود: در هنگام فوت آقای صادق کاظمی، خانم رهنورد بر بالین پدرش بوده است. این فرد نزدیک به خانواده رهنورد در خاتمه افزود: پدر زهرا رهنورد سالیان سال بود که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد.

 علت مرگ نیما نهاوندیان ضربه مغزی نیست

شنیده شد که یک مقام آگاه در پزشکی‌قانونی گفت که آزمایشات سم‌شناسی و آسیب‌شناسی برای علت‌یابی مرگ نیما نهاوندیان در دستور کار است و تا 2 ماه دیگر مشخص خواهد شد. سیتنا نوشت؛ ساعت 4:30 بامداد سوم دی‌ماه سال جاری تلفن پلیس 110 تهران به صدا درآمد و مرگ مرد جوانی در آپارتمانش گزارش شد، دقایقی بعد تیمی از کلانتری 137 گیشا برای بررسی ماجرا وارد عمل شدند.

مأموران پس از وارد شدن به آپارتمان مرد تنها با جسد وی که روی زمین افتاده بود روبه‌رو شدند و با توجه به گذشت چندین ساعت از مرگ وی، ماجرا به بازپرس رسولی از شعبه 5 دادسرای جنایی تهران اعلام شد و وی همراه با پلیس و تیم بررسی صحنه جرم به بررسی علت مرگ پرداختند که شواهد نشان می‌داد اثری از درگیری و به‌هم‌ریختگی وسایل آپارتمان دیده نمی‌شود.

پزشکی‌قانونی اعلام کرد: معاینات نشان داده که هیچ آثار ضرب و جرح روی بدن وی وجود نداشته است و برای مشخص شدن علت مرگ، آزمایشات سم‌شناسی و آسیب‌شناسی از جسد نیما صورت گرفته است و نتایج آن نیز به‌دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد تا 2 ماه آینده اعلام می‌شود.

افتتاح چت‌روم حامیان سعید جلیلی!

شنیده شد که طرفداران سعید جلیلی روز‌به‌روز برای تبلیغات کاندیدای مورد علاقه‌شان ابتکار جدید به خرج می‌دهند. نیمروز نوشت؛ وبلاگ «کمپین دعوت از سعید جلیلی برای انتخابات 92» صفحه‌ای را به‌عنوان صفحه اتاق گفت‌وگو(چت‌روم) برای طرفداران وی تأسیس کرده است. این کمپین خود را میزبان هم‌اندیشانی می‌داند که در پی ورود جلیلی به عرصه انتخابات کشور باشند در تعریف این وبلاگ آمده است: این وبلاگ مشی و مشرب فکری نویسندگان وبلاگ تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه و پیروی از روحانیون ولایی و انقلابی به‌خصوص شهید مطهری و علامه مصباح است.

5 ایرانی از زندان‌های مالزی آزاد شدند

شنیده شد که به‌دنبال پیگیری‌های مکرر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور 2 نفر از زندانیان زن و 3 نفر از زندانیان مرد محبوس در زندان‌های مالزی آزاد شدند. این 5 نفر پس از آزادی از زندان‌های مالزی با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده عازم میهن اسلامی شدند. بر اساس این گزارش، رایزنی‌های مجدانه بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران با دادستانی کشور مالزی، پلیس و DPP طی سه روز گذشته در آزادی این 5 نفر نقش بسزایی داشته است.

 هیچ دولتی نمی‌تواند رکورد دولت احمدی‌نژاد را بشکند!

شنیده شد که مجید نامجو، وزیر نیرو در حاشیه کلنگ‌زنی سد مخزنی بالاخانلو در جمع مردم روستای بالاخانلو گفت: دولت‌های نهم و دهم در خدمت‌رسانی رکوردهایی را زده و کارهایی انجام داده است که بعید است در آینده کسی بتواند به این رکوردها نائل شود. ایسنا نوشت؛ نامجو درمورد فعالیت‌های دولت اظهار کرد: این دولت، دولت کار، تلاش و فعالیت است و قطع یقین در این دولت اقدامات خوبی انجام شده است و انجام خواهد شد.

پرداخت یارانه بیمارستان‌ها از جیب کارکنان!

شنیده شد که رئیس بیمارستان آتیه گفت: درحال حاضر یارانه بیمارستان‌ها از جیب کارکنان آنها پرداخت می‌شود. تسنیم نوشت؛ خلیل علیزاده گفت: سوالی که باید مطرح شود این است که چطور بیمارستان‌ها با وجود گران شدن خدمات پزشکی و از طرفی عدم افزایش منطقی تعرفه‌های پزشکی توانسته‌اند سرپا بمانند که جواب آن است که همیاری کارمندان بیمارستان‌ها موجب این ابقا است. علیزاده اظهار کرد: سال‌هاست که دولت از جیب گروه پزشکی به‌ویژه پرستاران افزایش هزینه‌های بیمارستان‌ها را جبران می‌کند که این موضوع باید خاتمه پیدا کند.

 مرگ یاسر عرفات در اثر ابتلا به ‌ایدز؟!

شنیده شد که روزنامه معاریو چاپ رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین شماره خود، ادعاهای تازه‌ای از مقامات این رژیم درمورد چگونگی کشته شدن یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین انتشار داده است. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ مقامات رژیم صهیونیستی پس از نبش قبر یاسر عرفات به تکاپو افتاده و با ادعایی تازه کشته شدن رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین را بر اثر انتقال ویروس ایدز به یکی از بیمارستان‌های لیبی اعلام کردند.

 معاریو با ادعای اینکه هنگامی که هواپیمای حامل یاسر عرفات در یکی از مناطق لیبی سقوط کرده، وی به یکی از بیمارستان‌های این کشور انتقال یافته می‌افزاید: از این طریق به وی ویروس ایدز منتقل شده است. این روزنامه همچنین به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی، اظهار می‌دارد که مرگ یاسر عرفات بر اثر مسمومیت از طریق موادشیمیایی و پلوتونیوم نبوده است.

 بازداشت یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی

شنیده شد که یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی به خاطر بدهی بانکی بازداشت شده است. فرارو نوشت؛ این روزها شنیدن خبر بازداشت و یا احضار مسئولان ورزشی به امری عادی بدل گشته است. پس از بازداشت کریم صفایی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، بازداشت مشاور سابق فدارسیون فوتبال، احضار رئیس فدراسیون فوتبال(کفاشیان) و رئیس سابق فدراسیون کشتی(طالقانی) خبر می‌رسد که یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی نیز بازداشت شده است. این مسئول که مدت زمان زیادی از فعالیتش در باشگاه مذکور نمی‌گذرد به خاطر بدهی‌های بانکی بازداشت شده است.

*تهران امروز:

قرارگاه عمار در آستانه تعطیلی

همزمان با حوادث بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری قرارگاهی به نام «عمار» از سوی برخی چهره‌ها تاسیس شد که وظایفی بر عهده داشت. اما هر چه گذشت کمتر از این قرارگاه خبر شد به جز یک عنوان. حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس این قرارگاه در گفت‌وگو با هفته نامه «پنجره» درباره این قرارگاه گفت: دوستان عزیزی که در آنجا دور هم جمع شده‌اند،‌همگی از جمله افرادی هستند که به شدت در جاهای مختلف مشغول هستند و دارند کار می‌کنند. طائب ادامه داد: به همین دلیل خیلی فرصت نمی‌کنیم که دور هم جمع شده و جلساتی مانند جلسات احزاب برگزار کنیم.

درباره وضعیت کنونی قرارگاه عمار باید گفت نه به صورت کامل تعطیل شده است و نه جلسات منظم و پیوسته‌ای برگزار می‌شود.این سخنران مذهبی در پاسخ به سوالی درباره عباراتی نظیر کاسبین و ساکتین فتنه خاطرنشان کرد: وقتی که جایی آتشی روشن می‌شود،‌هر کسی از این آتش بهره می‌برد. ما این مسئله را به‌طور مطلق نفی نمی‌کنیم اما حکایت کسانی که این عبارت را مطرح کرده‌اند، حکایت کسانی است که تمام جبهه را رها کرده و در عوض، آن کسی را پر رنگ می‌کنند که در انتهای خط می‌گشته تا ترکش‌ها را جمع کند و به اوراقچی‌ها بفروشد!

دولت به جای پاسخگویی، منتقد و پرسشگر شده است

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات در تازه‌ترین گفت‌وگویی که انجام داده نسبت به سیاست‌های فرهنگی دولت انتقاد کرد. وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به انتخابات و پایان دولت،‌آزادی‌های فردی و فرهنگی و هنری بیشتر می‌شود، به «آسمان» گفت: الان خود دولت منتقد شده و دولتی که باید پاسخگوی عملکرد 8 ساله خود باشد به دولت پرسشگر تبدیل شده و از شعار عدالت به سمت شعار آزادی هم آمده است.

 مسجد جامعی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری وشوراها در سال آینده خاطرنشان کرد: نفس فعالیت‌های مدنی و اجتماعی و شورایی و انتخاباتی کارهایی است که با اصلاح‌طلبی تعریف می‌شود. ما که قائل نیستیم کسی از بیرون بیاید و اوضاع را درست کند. اگر کاری از دستمان برآید، آن را انجام می‌دهیم.

این نامزد انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: البته اصل بر این است که ظرفیت‌ها افزایش پیدا کند و موانع حضور برطرف شود تا امکان مشارکت فراگیر به وجود آید، نه حضور صوری بلکه حضور واقعی. وی دولت آینده را دولتی پایبند به قانون اساسی و نقش مردم دانست و افزود: نه اینکه در پایان یک دوره طولانی مثلا به فکر دفاع از اجرای قانون اساسی بیفتد.

با احمدی‌نژاد مصاحبه داشتم نه مناظره

مرتضی حیدری مجری گفت‌وگوهای تلویزیونی رئیس جهور در یک گفت‌وگو که همزمان در دو هفته نامه «مثلث» و «تجارت فردا» به صورت مصاحبه اختصاصی منتشر شده به برخی ابهامات درباره ارتباطش با دولت پاسخ داد. این مجری صدا و سیما در پاسخ به این سوال که«چرا در برابر برخی سخنان رئیس‌جمهور راه سکوت را در پیش می‌گیرید و از طرح سوالات چالشی پرهیز می‌کنید؟» گفت: در مصاحبه و گفت‌وگو با شخصیتی مانند رئیس‌جمهور اینگونه رفتار و روش مصاحبه به هیچ وجه منطقی نیست.

 به لحاظ حرفه‌ای هم درست نیست، در هیچ جای دنیا هم روش مصاحبه با رئیس‌جمهور این نیست. حیدری ادامه داد: گفت‌وگو با رئیس‌جمهور و بالاترین مقام اجرایی کشور یک روش استاندارد و مشخص دارد. روش مرسوم این است که مجری سوالاتی را مطرح می‌کند و رئیس‌جمهور پاسخ می‌دهد. وی معتقد است: اگر من به عنوان مجری در گفت‌وگوهایم با رئیس‌جمهور به چالش بپردازم از یکسو ممکن است جایگاه حقوقی ایشان را زیر سوال ببرد و از سوی دیگر امکان طرح سوالات بعدی را از ما سلب می‌کند.

حیدری افزود: بنای ما به هیچ وجه بر این نیست که خدای نکرده به شخصیت حقیقی یا حقوقی رئیس‌جمهور تعرض کنیم؛‌به هر حال آقای احمدی‌نژاد پاسخ‌هایش را در این گفت وگو می‌دهد و این جامعه است که باید قضاوت کند. این مجری صدا و سیما در بخش دیگر گفت: برخی از همکاران رسانه‌ای به اشتباه تصور می‌کنند که من در حال مناظره با رئیس‌جمهور هستم، در حالی که اینگونه نیست. اگر قرار باشد مناظره‌ای برگزار شود قطعا باید شکل و ساختار آن متفاوت باشد.

فتنه‌های جدیدی در راه است
سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) در همایش میثاق با ولایت از فتنه‌های جدید خبر داد. وی با بیان اینکه امروز 3 سال از تاریخ حماسه 9دی می‌گذرد، گفت: باید متوجه باشیم، حضور بسیج در عرصه‌ها، یعنی مردم و بسیج حماسه 9 دی را با همه وجود قبول دارند و در صحنه آینده نیز خواهند ماند که این به معنای میثاق با ولایت، شهدا و امام شهداست و دشمنان بدانند که اگر بخواهند بار دیگر فتنه درست کنند، ملت ما گول آنها را نمی‌خورد و نمی‌گذارد تاریخ تکرار شود، چون ملت ما ملت شیعه حسین‌بن‌علی(ع) و انقلاب ما در امتداد عاشوراست.

 کاظمینی با بیان اینکه تاریخ ممکن است برای خواص تکرار شود، افزود: تکرار تاریخ برای آنها در این است که می‌توانند حلقه اتصال خود را به ولایت محکم‌تر کنند. فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) با بیان اینکه حماسه 9 دی فتنه را از بیخ و بن برای تاریخ آینده از بین برد، گفت: این بدان معنا نیست که انسان‌ها در مقابل خداوند مورد آزمایش قرار نگیرند، چون خدا ممکن است آنها را دوباره آزمایش کند.

 کاظمینی با اشاره به اینکه ضد انقلاب، دشمنان خارجی و منافقین همواره علیه جمهوری اسلامی نقشه می‌کشند و به‌طور کامل از بین نرفته‌اند، تصریح کرد: دشمنان ممکن است دوباره به صحنه آیند، اما ملت حتما مقابل آنها خواهد ایستاد و ان شاءالله سرنوشت ملت پیروزمندانه است و صاحب این مملکت امام زمان(عج) است و پرچم اصلی جمهوری اسلامی، دست امام زمان قرار خواهد گرفت، پس همه تلاش کنیم که سرباز واقعی ایشان باشیم.

کاظمینی با اشاره به اینکه شرایط امروز پیچیده‌تر از سه سال قبل است، گفت: فتنه‌های جدید در راه است و فاصله نگاه فتنه‌ها با حق بسیار نزدیک نشان می‌دهد، پس نیاز است که مراقب باشیم، چون جریان انحراف خود را حق و نزدیک به امام زمان(عج) معرفی می‌کند.

خبر رئیسی از دادگاه رسیدگی به تخلفات مهدی هاشمی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی طی گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دادگاه رسیدگی به تخلفات مهدی هاشمی به زودی برگزار می‌شود.وی افزود: قوه قضائیه به هیچ عنوان بنای اغماض و عقب‌نشینی در این پرونده را ندارد و مسئولان عالی قضایی خواستار رسیدگی به پرونده وی هستند.معاون اول قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی بدون اغماض به پرونده مهدی هاشمی رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه به هیچ عنوان بنای اغماض و عقب نشینی در این پرونده را ندارد و مسئولان عالی قضایی خواستار رسیدگی به پرونده وی هستند.معاون اول قوه قضائیه برای شرکت در مراسم بزرگداشت سالروز 9 دی و نیز حضور در همایش فرزندان روح‌الله به مشهد سفر کرده است.

بررسی نامزدی سعید جلیلی در پایداری

روح‌الله حسینیان از اعضای جبهه پایداری در گفت وگو با هفته نامه مثلث در خصوص احتمال ائتلاف با اصولگرایان گفت: جبهه پایداری خودش دارای کاندیداست و افرادی را هم در نظر گرفته که مشغول مذاکره با آنهاست و تصمیم نهایی را در این خصوص خواهد گرفت. بنابراین روی ائتلاف‌ها خیلی حساب باز نکرده است. وی در بخشی از این گفت‌وگو تصریح کرد: سعید جلیلی یکی از افرادی بوده که (در جبهه پایداری)مورد بحث و مذاکره قرار گرفته است. نماینده مردم تهران در مجلس همایش اخیر جبهه پایداری را مانور انتخاباتی دانست.

نظرسنجی برای نامزدی وزیر بهداشت معزول

سایت خبرآنلاین با انتشار یک نظر‌سنجی به ارزیابی وضعیت وزیر معزول بهداشت برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخته است. این سایت در این نظرسنجی از کاربران پرسیده است: «به نظر شما در صورت تایید صلاحیت وزیرسابق بهداشت توسط شورای نگهبان،آیا دکترمرضیه وحیددستجردی می تواند یکی از گزینه‌های اصولگرایان برای ریاست‌جمهوری باشد؟»

هوشنگ امیراحمدی نامزد دولت در انتخابات!

هفته نامه تجارت فردا طی گزارشی از هوشنگ امیر احمدی دلال ایران و آمریکا به عنوان نامزد دولت در انتخابات آینده یاد کرد. در این گزارش به اظهارات امیر احمدی مبنی بر تایید نامزدی‌اش در انتخابات اشاره شد. بر اساس این گزارش امیر احمدی که رئیس مجموعه‌ای به نام شورای ایرانیان و آمریکاییان در پرینستون نیوجرسی آمریکاست گفته است: به‌طور رسمی مبارزه انتخاباتی را برای انتخابات سال 92 شروع کردم و الان روی آن با تیمی کار می‌کنیم. وی گفته است در ماه آگوست گذشته، ایران بوده و فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را از طالش آغاز کرده است!

تکذیب شایعه عدم حضور رهنورد بر بالین پدر مرحومش

باشگاه خبرنگاران نوشت: یکی از اقوام زهرا رهنورد گفت: صبح شنبه پدر 93 ساله زهرا رهنورد دار‌فانی را وداع گفت. این عضو خانواده رهنورد که ارتباط نزدیکی با این خانواده داشته و دارد با اشاره به خبرهای ضد و نقیض در مورد خبر فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد گفت: از برخی شایعات منتشر شده در خصوص فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد به شدت متاثر هستیم.

برخی رسانه‌ها بدون اطلاع دقیق از فرد فوت شده خبرهای دیگری مبنی بر فوت مادر زهرا رهنورد منتشر کرده بودند که این خبر کذب است و پدر 93 ساله زهرا رهنورد دارفانی را وداع گفته است. وی در ادامه افزود: هنگام فوت آقای صادق کاظمی، خانم رهنورد بر بالین پدرش بوده است. این فرد نزدیک به خانواده رهنورد در خاتمه افزود: پدر زهرا رهنورد سالیان سال بود که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد.

*ابتکار:


بازداشت یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی

نامه نوشت: یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی به خاطر بدهی بانکی بازداشت شده است.این روزها شنیدن خبر بازداشت و یا احضار مسئولان ورزشی به امری عادی بدل گشته است. پس از بازداشت کریم صفایی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، بازداشت مشاور سابق فدارسیون فوتبال، احضار رئیس فدراسیون فوتبال(کفاشیان) و رئیس سابق فدراسیون کشتی(طالقانی) خبر می‌رسد که یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی نیز بازداشت شده است.این مسئول که مدت زمان زیادی از فعالیتش در باشگاه مذکور نمی‌گذرد به خاطر بدهی‌های بانکی بازداشت شده است.

زهرا رهنورد با بالین پدر

فارس دیروز گزارش داد که صادق کاظمی، پدر زهرا رهنورد درگذشت.بنا بر این گزارش پدر زهرا رهنورد صبح دیروز در سن 93 سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت.برپایه این خبر پیش از این برخی رسانه‌ها به اشتباه از درگذشت خانم احترام السادت نواب صفوی، مادر زهرا رهنورد خبر داده بودند. فارس همچنین نوشت که زهرا رهنورد پیش از فوت پدرش با وی دیدار‌هایی را داشته و در زمان فوت، بر بالین وی حاضر بود.


استخدام مستندسازان برای انتخابات – مشرق نوشت: جریان انحرافی برای ورود به عرصه انتخابات اقدام به تشکیل چندین تیم مستندساز، راه اندازی صدها سایت و وبلاگ و بکارگیری دهها روزنامه و نشریه استانی نموده است. مسئولان این جریان اعلام کرده اند از بهمن ماه فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد.

*جمهوری:

مدال دکتر شیعه را به جرم مخالفت با همجنس گرائی پس گرفتند!

کاخ سلطنتی نروژ، تحت فشار صهیونیست‌ها، نشان سلطنتی تعلق گرفته به یک شیعه نروژی را پس گرفت. این مدال به پاس خدمات طولانی انسان دوستانه دکتر "تروند علی لنستاد" از بومیان نروژ تعلق گرفته بود ولی با سه دلیل مخالفت وی با رژیم صهیونیستی، مخالفت با همجنس گرائی و حمایت از جمهوری اسلامی ایران از وی پس گرفته شد. متن کامل این خبر را در صفحه 12 روزنامه امروز بخوانید.

آمار معتادان ایرانی به یک میلیون و 325 هزار نفر رسید

 آمار معتادان ایرانی به یک میلیون و 325 هزار نفر رسید. این آمار را روز شنبه حمید صرامی مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، اعلام کرد. گزارش او البته تنها به ارائه آمار معتادان خلاصه نشد بلکه سن میانگین شروع اعتیاد از سوی این مقام مسئول نیز 21 سال اعلام شد. آنگونه که حمید صرامی می‌گوید این آمار براساس طرح ملی شیوع شناسی مصرف مواد در میان شهروندان کشور اعلام شده است.

 به گزارش شفاف، معتادان به مواد روانگردان نیز در رده سنی 15 تا 64 سال قرار گرفته‌اند که 2/65 درصد جمعیت کشور را در بر گرفته‌اند. براساس این آمار 91 درصد از معتادان مواد مخدر مرد و تنها 9 درصد زن هستند. برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند استفاده از شیشه در اولویت نخست قرار دارد، مطابق گزارش این مقام مسئول، تریاک در جایگاه اول مصرف معتادان در ایران قرار گرفته است. به عبارت بهتر، مصرف کنندگان مواد مخدر به ترتیب بیشتر به تریاک، شیشه، کراک (افغانی)، هروئین، حشیش و اکستازی گرایش دارند هر چند که 84 درصد از این مصرف کنندگان استفاده از دخانیات را در کارنامه خود دارند.  

باشگاه خبرنگاران/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد