*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

حذف کنکور در 5000 کدرشته

شرط پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام نور اعلام شد

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با تشریح نحوه پذیرش دانشجوی بدون آزمون در کد رشته‌های حذفی این دانشگاه، گفت: بومی بودن دانشجویان معیار اصلی برای پذیرش است.

دکتر دل افکار در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: براین اساس هم استان بودن واحد دانشگاهی مورد درخواست، با محل زندگی دانشجو از معیارهای پذیرش محسوب می‌شود.

وی افزود: متقاضیان برای پذیرش در کد رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور یا باید محل زندگیشان با واحد دانشگاهی مربوطه هم استان باشد و یا اینکه نباید فاصله محل سکونت دانشجو با مرکز دانشگاه متقاضی از 120 کیلومتر بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه کد رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور حدود 5000 کدرشته است، گفت: اسامی این رشته‌ها به سازمان سنجش اعلام شده است که این رشته‌ها در همه گروه‌های آموزشی دانشگاه ازجمله فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، مدیریت، حسابداری واقتصاد و غیره در تمامی مراکز و واحدها وجود دارد.

به گفته وی، ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه از نیمه دوم دی ماه انجام می‌شود و پذیرش این داوطلبان در بهمن‌ماه صورت می گیرد و معیار پذیرش داوطلب برای هر کد محل رشته‌ای به عهده سازمان سنجش است.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد