*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

مصاحبه ای که باید ۲ بار خواند / صریح با محمود عباسی چهارراهی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

منبع:eshoura.com

مصاحبه خواندنی و صریح پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر ارومیه ،با استاد ،امیر بازنشسته ارتش سرتیپ ۲ محمود عباسی چهارراهی سر دبیر اورمیاآنلاین

در خدمت یکی از یادگاران دروان دفاع مقدس هستیم امیر بازنشسته ارتش سرتیپ۲ محمود عباسی چهارراهی که در کارنامه خود جانبازی بویژه شیمیایی را دارد.چندین سال سابقه تجربه تدریس دارد و به گفته خودش از جوانی تا میانسالی همیشه با قشر جوان بوده ولذا همیشه سعی کرده از نظر روحی و جسمی خودش را هم جوان نگه داره تا درک متقابل حاصل بشه.نشست و گفتگوی صمیمی و صریح را با ایشان انجام دادیم که در ادامه خواندنی است.

استاد برای شروع گفتگو خودتان را مختصر معرفی کنید؟

من محمود عباسی چهارراهی بازنشسته ارتش و هم اکنون مشغول تدریس در دانشگاه هستم وهمچنین سردبیری سایت اورمیا انلاین را برعهده دارم.متولد ۱۳۴۱ هستم وپس از پیروزی انقلاب وارد مجموعه ارتش شدم.

کجاها خدمت کردید؟

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه افسری وارد مناطق عملیاتی شدیم البته در زمان دانشجویی هم با تدبیر شهید صیاد شیرازی در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا میکردیم ولی عمدتا حضور من در مناطق عملیاتی شمالغرب بوده وحتی پس از آتش بس هم با توجه به شرایط منطقه ما تاسال ۷۰ در منطقه خارج از پادگان حضور داشتیم.بعدا در پادگان قوشچی و بعدا قرارگاه عملیاتی شمالغرب ومتعاقبا مشهد مقدس وسه سال آخر رادر اصفهان بودم.البته بحث مقاطع تحصیلات عالی از این روند جدا بود که میشود تجربه حضور در تهران را هم به ٱن اضافه کرد.

غیر از فرماندهی فعالیت دیگری داشته اید؟

بدوا عرض کنم فرماندهی فراتر از بحث مدیریت است ..

چه فرقی؟

ببینید مدیریت یعنی هنر انجام کار بدست دیگری ولی فرماندهی هدایت عده ها وامکانات به سمت هدفی است که تصمیم گیری در شرایط سخت را طلب میکنه البته بحث مفصلی را می طلبه. برگردیم به پاسخ سئوال شما بنده در طول خدمت به تدریس هم برون سازمانی و هم درون سازمانی مشغول بودم و در اصفهان در گیر جلسات اداری شهرو عضو شورای تامین استان بخصوص وبه طور مستمر در استان چهارمحال بختیاری بودم..

مگر اونجا هم بودید؟

ارشد آجا در اصفهان ، سه استان اصفهان ویزد وچهارمحال بختیاری را تحت مسئولیت داره وحتما در جلسات وتصمیم گیریها باید حضور داشته باشیم. البته در سالهای قبل از رفتن به مشهد به همراه امیر فرماندهی یا جانشین قرارگاه در جلسات شورای تامین استان آذربایجانغربی هم شرکت میکردم و همچنین بنا به ضرورت در جلسات عمرانی استان هم زمان اقای قاضی پور شرکت داشتم.

امیر شما به عنوان بازنشسته گرایش سیاسی دارید؟

گرایش سیاسی خیر اما فهم سیاسی دارم.

میشه واضح تر بیان کنید؟

در گرایش سیاسی شما دنباله رو جریانی خواهی شد که احتمال داره با هر طوفانی ،گردبادی حتی نسیم بالا پایین بشی اما در داشتن فهم سیاسی شما موضوعات وجریانات را فراتر از این می بینی در واقع این بالا پایین شدنها را با نگاه به انگشت اشاره رهبری تشخیص میدهی.ما که در ۳۰ سال خدمت اینو یاد گرفتیم.

نظر شما به موضوعات شهری چیست؟

علی رغم تلاش بزرگواران باید اذعان داشت که امروز موضوعات در پاره ای از موارد به معضلات تبدیل شده وبرای برون رفت از این معضلات تلاش با فکر وبرنامه وحرکت مضاعف بدور از جنبه های حاشیه ای وتبلیغاتی را باید در پیش گرفت.

میشه مصداقی صحبت بفرمایید؟

ببینید مشکلات شهر در حوزه های مختلف قابل بررسی و بحث است.اولا بیان مشکلات معلول است پس باید بدنبال علت بگردیم .به طور مثال در بحث ترافیک که هر شهروندی را دل آزرده میکنه باید اول نگاه نرم افزاری داشته باشیم به این معنی که عواملی وجود دارد که نتیجه تصمیم گیری اشتباه ماست برای مثال همین خیابان شهید بهشتی را ملاحظه بفرمایید در ساعات خاص ترافیک سنگین است در نگاه نرم افزاری یکی از علتها خودروهایی است که همشهریان محترم برای تحویل و دریافت عزیزانشان در کنار خیابان آنهم بصورت غیر متعارف پارک میکنند ریشه در کجاست؟مجوزهایی است که برای مراکز آموزشی بدون در نظر گرفتن شرایط خیابان داده شده که اصلح است چنین مجوزهایی برای خیابانهای اصلی داده نشودو یا خیابان شهید باکری و خیابانهای مشابه در ساعاتی از حجم بالای ترافیک برخوردار است ببینید بغل خیابان چند نفر بعنوان پارکبان مشغول هدایت خودروها برای پارک در کنار خیابان هستند وبرای این پارک مبلغی هم دریافت می کنند .اگه این پارک به ترافیک و.. لطمه ای نمیزنه وکار درستی است چرا پول میگیرند ویا اگر لطمه وارد میکنه آیا مشکل خیابان با دریافت پول حل میشه ؟ در واقع همشهری حق داره از کنار خیابان استفاده بکنه یا بنا به دلیلی نداره در این بین موضوع پول چیه که این موضوع به معظل در کف خیابان وذهن شهروند عزیزمان تبدیل میشه .یا توزیع منطقی میدان تره بار در مناطق مختلف شهر هم تاثیر بر کاهش تردد داره وهم دسترسی برای خرید از بخش تولید به مصرف را فراهم میکنه .یا بعضا زدن غیرهمسطح در شهر فقط بار ترافیک را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل میکنه . باید تمامی حوزه ها را باهم دید شهر مثل پازل میمونه باید نگاه راهبردی در تمامی بخشها با کار کارشناسی و استفاده از خرد جمعی حاصل بشه اگر در نگاه به شهر مقوله های فرهنگ ،اقتصاد، اجتماع، عمران ،نشاط و تفریح و کار وکسب و آرامش و امنیت روانی وسایر را باهم نبینیم ،خروجی مطمئن واثرگذار را نخواهیم داشت.در بحث اشتغال چرا سرمایه گذاری در بخش صنعتی به طور جدی دنبال نمیشه بله این منطقه ظرفیت کشاورزی داره ولی پروسه کشت تا تحویل به مصرف کننده با کدام اصول پیش میره؟ یا وضعیت محصولات کشاورزی که به دست مصرف کننده که میرسه را ببینید؟

خواهش میکنم کمی راحتر وبا صراحت بیان کنید؟

من پاسخ شما را با یه مثال میدم. چندین سال پیش در برنامه تلویزیونی گزارشگر با یه آقایی که در میدان تره بار که دستش یه پاکت بود مصاحبه ای داشت گزارشگر پرسید که اخیرا تسهیلات وامکانات به بخش کشاورزی داده شده به نظر شما این حرکت خوبه ؟ایشان گفتند: ببینید من کاری ندارم که چه و چی به بخش کشاورزی داده شده و اصلا در جریان نیستم بعد یه سیب زمینی از پاکت در آورد و ادامه داد من میگم اگه این سیب زمینی کوچک نباشه بزرگ نباشه کرم نداشته باشه سرما نزده باشه وارزان دست من برسه کار همه درسته .بله ایشان جان کلام را گفتند باید فکر وکار وتلاش در متن جامعه خودشو نشون بده .

شما تجربه اصفهان را دارید .این مشکلات در اصفهان هم بود؟

نگاه در اصفهان یک نگاه راهبردی است برای بهتر از دیروز شدن برای جذب توریست .برنامه های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت دارن هرچند هر شهری شرایط خاص خودش را می طلبه. یک عزم عمومی برای بالندگی در اصفهان جاریست و همیشه گفتم مسولین شهری طوری حرکت می کنند که در هر حال بتوانند پاسخگو باشند .مردم اصفهان انسانهای پرسشگری هستند.

نظر شما به این اوضاعی که الان تو شهر داریم چیه؟

کدام اوضاع ؟

همین پروژه هایی که در حال اجراست؟

شهر بدون اجرای پروژه عمرانی پیش نمیره وانشا الله خیر باشه .

پس این حرکت را خوب می بینید؟

من از منظر شهروند جواب میدم . اولا وقطعا برای اجرای هر پروژه کار مطالعات میدانی و تخصصی لازم است قاعدتا در پروژه های بزرگ حدود ۸۰درصد مطالعه وبررسی و ۲۰ درصد اجرا را قرار میدن .کاری که در سطح شهر در این مدت اخیر انجام شده و به نوعی تمامی مناطق در یک فاصله زمانی مشخص درگیر فعالیت نشان داده شده انشالله برای تصمیم گیران موثر واقع بشه و مقبول همشهریان واقع بشه! ما در چند سال گذشته شرایط عمرانی نسبتا نسیم وآرامی را در سطح شهر را تجربه کردیم این یکی دو ماه هم شرایط طوفانی را تحمل میکنیم .تا انشاالله برای شهر مان همراه با خیر وبرکت باشه.

منظورتان؟

اجرای این همه پروژه را میشد در یک سیکل زمانی منطقی انجام داد. بگذریم.

شما فعالیت در زمینه پروژه داشته اید؟

بله. در همین اصفهان تالار ۷۰۰ نفره بنام مهستان و احداث ۱۰۰ باب مغازه برای جوانان وبازنشستگان وزمین چمن و خیلی اقدامات از یادگار وماندگارهای بنده در اصفهان است که در فرصت مقتضی با ارائه تصاویر ارائه خواهم کرد.

نظر شما در مورد انتخابات چیست؟

حضور مردم ،که همیشه این حضور حماسی خنثی کننده توطئه ها بوده در اولویت قرار دارد. .لذا باید به این مهم بیشتر پرداخته بشه که حضور مردم پای صندوق رای در واقع بیمه میکنه انقلاب را . وگذر مطمئن از مشکلات، حضور و شور جهادی را طلب میکنه .باید با مردم عزیز که پشتوانه این انقلاب بوده و هستند در عرصه تبلیغات انتخاباتی صادق بود. باید عزیزان در عرصه تبلیغات به خصوص ریاست جمهوری از بیت المال هزینه نکنند و تبلیغات حلال را انشاالله در پیش بگیرند .لازم نیست پولی هزینه بشه بلکه استفاده از رانت که در سایه جایگاه حاصل بشه مناسبتی با ادعا نداره.انشالله که موردی در انتخابات نداشته باشیم.
حضرت آقا می فرمایند:

/تبلیغ، صحیح و حق است؛ اما به دور از فریب و متهم کردن این و آن/

آیا صحبت شما با شخص ویا جریان خاصی است؟
من بعنوان شهروند آنچه را میبینم واستنباط میکنم در پاسخ به سئوال شما تشریح کردم.اگر سئوال شما تشریح نقاط قوت بود من اون را تشریح میکردم که قطعا حرکتهای زیبایی در حوزه های مختلف شهری انجام گرفته.

بعنوان آخرین سئوال شما ائتلافی برای انتخابات دارید؟

بگذریم وبماند

متشکریم از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید.

من هم به نوبه خودم از شما ومسئولین محترم شهر کمال تشکر وامتنان را دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد