*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

مراقب این شش عدد نحس و بدیُمن باشید!

 

اورمیا آنلاین: بسته به اینکه کجای دنیا زندگی می‌کنید، اعداد معانی مختلفی دارند. در فرهنگ‌های مختلف، اعداد متفاوتی به عنوان اعداد نحس شناخته می‌شوند. با شش نمونه برجسته آن آشنا شوید.

 

 

 دو روز پیش، ۱۳ سپتامبر و مصادف با جمعه بود؛ روزی که برای فرهنگ غرب نهایت بدیمنی به حساب می‌آید! جو نیکل، کارآگاه امور پارانرمال و محقق ارشد مجله Skeptical Inquirer می‌گوید: «دلیل نحس بودن جمعه سیزدهم این عقیده است که ۱۲ «عدد کامل» است. دلایل بسیاری برای این عقیده آورده شده است: از تعداد یاران حضرت عیسی (ع) گرفته، تا تعداد ماه‌های سال و یا تعداد صور دایره البروج. و به همین دلیل، ۱۳ عدد عجیب و … نحسی است.»

 

اما به گزارش نشنال جئوگرافیک، در کشورهای گوناگون اعداد مختلفی به عنوان عدد بدشانسی شناخته می‌شوند. اگر واقعا عدد ۱۳ باعث می‌شود که شما احساس دستپاچگی کنید، پس بهتر است مراقب این پنج عدد هم باشید!

 

4: در زبان چینی، تلفظ عدد چهار بسیار شبیه به تلفظ واژه «مرگ» در این زبان است. بسیاری از ساختمان‌ها در چین طبقه ۴ ندارند؛ همان‌طور که در آمریکا برخی از ساختمان‌سازان طبقه ۱۳ را حذف می‌کنند.

 

9: همان‌طور که عدد چهار برای چینی‌ها معنای بدشانسی می‌دهد، عدد ۹ نیز برای ژاپنی‌ها ترسناک است. دلیل این موضوع هم مساله مشابهی است: تلفظ عدد ۹ در زبان ژاپنی شبیه به تلفظ لغت «شکنجه یا عذاب» در این زبان است.

 

17: برخی ایتالیایی‌ها خرافاتی درباره جمعه هفدهم دارند، چرا که بازآرایی اعداد رومی ۱۷ (XVII) باعث ایجاد لغت VIXI می‌شود؛ لغتی که ترجمه آن از زبان لاتین به این معنا است: «زندگی من به پایان رسید.»

 

39: در کشور همسایه ما، افغانستان، عدد ۳۹ به هیچ عنوان خوشایند نیست. ترجمه عدد ۳۹ به زبان افغانی مرده-گاو می‌شود، اما حقیقت این است که این لغت در افغانستان عملا دشنامی ناموسی است که محترمانه‌ترین واژه آن «دلال محبت» است! تنفر از این عدد در افغانستان به حدی است که نمره‌گذاری خودروها با عدد ۳۹ در هرات به معضلی ملی تبدیل شد.

 

666: در فرهنگ مسیحیت، این عدد به عنوان «عدد شیطان» یا «نشان شیطان» شناخته می‌شود. در کتاب مکاشفات یوحنا در انجیل آمده است: «در اینجا خرد هست. بگذار که به او فهمانده شود عدد شیطان را؛ زیرا آن عدد مردی است و عدد او ۶۶۶ است». ترس از این عدد به اندازه‌ای است که حتی بیماری خاصی به نام آن ثبت شده است: Hexakosioihexekontahexaphodia یعنی ترس از عدد ۶۶۶٫

 

توجه: لازم به ذکر است که در طول تاریخ، هیچ مدرک مستند و مستدلی مبنی بر تاثیر اعداد بر زندگی انسان یافت نشده و تصادفی بودن اغلب رویدادهای منسوب به نحس بودن اعداد به اثبات رسیده است. 

بیشتر در وب سایت   اورمیا آنلاین   کلیک کنید    منتظر شما هستیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد