*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

تصاویر زیبا از سوئیس

 

اورمیا آنلاین:سوئیس تلفیقی از فرهنگ های ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی با اندکی از هویت نیرومند سوئیسی،را در خود جای داده است. این کشور اروپایی بخاطر شهرهای زیبا، تفریح اسکی و مناظر چشم نواز کوهستان هایش معروف است.  

لوسرن و دریاچه لوسرن (Lucerne and Lake Lucerne)

لوسرن شهری در سوئیس است که پر از میادین سنتی، بناهای تاریخی، نماهای رنگ شده و خیابان های باریک و پر از فروشگاه های کالاهای سنتی است. این شهر بخاطر پل های قرون وسطایی که به خوبی محافظت شده اند نیز معروف است که یکی از آنها قدمتی تا سال ۱۳۳۳ دارد. حتماً از دریاچه لوسرن هم بازدید کنید. این دریاچه، دریاچه ای بزرگ و با شکلی عجیب است که در میان کوه های سر به فلک کشیده قرار گرفته است و اغلب آن را به آبدره های مشهور نروژ تشبیه می کنند.


پارک ملی سوئیس (Swiss National Park)

سوئیس فقط یک پارک ملی دارد، ولی این پارک بسیار منحصر بفرد است. پارک ملی سوئیس بخشی از ذخیره زیست کره یونسکو است و پر از چشم اندازهای زیبا، حیات وحش و ۸۰ کیلومتر مسیری است که بازدیدکنندگان می توانند از طریق این مسیر محیط زیست آلپی محافظت شده را مشاهده کنند. رودهای فیروزه ای وحشی و خروشان، قله های پرشکوه و جنگل های انبوه آلپ مکان هایی هستند که باید انتظار دیدنشان را داشته باشید.


قصر شیلون (Chateau de Chillon)

دریاچه ژنو یکی از زیباترین و معروف ترین دریاچه های دنیا است و اگر می خواهید مانند قصه های پریان، یکی از زیباترین مناظر قصرهای کنار آب را مشاهده کنید، به قصر شیلون بروید. این قصر که در واقع قلعه ای قرون وسطایی است، کنار دریاچه ژنو و روی جزیره ای صخره ای قرار گرفته است و چشم اندازهای شگفت انگیزی هم بیرون و هم در درون قلعه دارد. بیش از هزار سال تاریخ را بصورت دست نخورده ای می توان در این قلعه مشاهده کرد و ساختمان آن به نقاشی های هنرمندان و آثار نویسندگان متعددی همچون ژان ژاک روسو و لرد بایرون الهام بخشیده است. خودتان باید آن را ببینید تا دلیلش را متوجه شوید.


زرمات و ماترهورن (Zermatt and the Matterhorn)

زرمات یک دهکده آلپی بدون خودرو است که هم بخاطر زیبایی کارت پستالی اش معروف است و هم بخاطر نزدیک بودنش به ماترهورن محبوب است. شیب های تند این کوه معروف زمانی کوهنوردان را می ترساند. پس از اولین تلاش موفق در سال ۱۸۶۵ و فتح آن، کوهنوردان شجاع و جسور زیادی توانستند به این قله برسند. این ناحیه یکی از زیباترین جاذبه های سوئیس محسوب می شود و البته این چشم انداز زیبا قیمتی هم دارد: اقامت در زرمات یکی از گرانترین اقامت ها در این کشور محسوب می شود.


اپنزل (Appenzell)

این ناحیه زیبا در سوئیس، مکانی است که فرهنگ سنتی سوئیس هنوز زنده است. فقط ۶۶ مایل مربع مساحت دارد، ولی پر از فرهنگ غنی است که در کشورهای دیگر آن را نمی یابید. این ناحیه در میان کوهستان های اطراف محصور شده و دهکده های خوش منظره روی تپه ها مانند نقطه هایی دیده می شوند و موسیقی بومی و رقص سنتی هنوز هم در این منطقه رواج دارد. حتماً پنیر اپنزلر که یکی از خوشمزه ترین پنیرهای دنیاست را باید بچشید!


شهر قدیمی برن (Bern Old Town)

شهرهای زیبای زیادی در سوئیس وجود دارد، ولی خیابان ها و کوچه های قرون وسطایی شهر قدیم برن، عنوان میراث جهانی یونسکو را بدست آورده اند. در این شهر قدیمی زمان به آهستگی سپری می شود و بومی ها اصلاً عجله ای برای انجام کارهایشان ندارند. در این شهر شما شاهد راهروهای سرپوشیده، آبنماهای جادویی، کوچه های سنگفرش شده و معماری سنتی خواهید بود که همه اینها در میان تپه ها و یخرود Aare قرار گرفته اند.


ونگن (Wengen)

ونگن نمونه ای کامل از یک دهکده آلپی است که کلبه های چوبی سنتی در شیب های دره لوتربرونن قرار گرفته اند. در این دهکده هیچ خودرویی وجود ندارد و با انواع و اقسام هتل هایی که در آن وجود دارد، تقریباً یک گردشگاه محسوب می شود. در زمستان ارتفاعات بالا و مناظر دل انگیز آن، جمعیت اسکی بازان را به خود جذب می کند و در این وقت سال آنقدر اسکی باز به این دهکده می آید که جمعیتش ده برابر می شود.


دریاچه اوسکینِن (Lake Oeschinen)

این دریاچه بکر از یخ های آب شده کوه های اطراف آب می خورد. منطقه ای زیبا و آرام که طبیعت دوستان می توانند در آن شنا کنند، کوه نوردی کنند و قایق رانی کنند. محیط اطراف این دریاچه هم بخاطر گیاهان و حیوانات – ارکیده، کوشاد، گل یخ و گوسفندان و گاوهای در حال چرا، معروف است.


اینترلاکن (Interlaken)

اینترلاکن شهری بین دو دریاچه آلپی است. خود این شهر جایی در لیست ما ندارد، ولی محیط پیرامون آن بسیار زیباست و ارزش بازدید را دارد. اینترلاکن در کوهپایه های زیباترین کوه های رشته کوه آلپ در کل سوئیس واقع شده است. مناظر آن نفس گیر است و کوه های اطراف پر از آبشار، دریاچه های یخی و مراتع سرسبز و انبوه آلپی است.


برینز (Brienz)

برینز یک دهکده سنتی واقع در وسط کوه های سر به فلک کشیده و درست در ساحل دریاچه نیلگون برینز است. به اینترلاکن نزدیک است و برای بازدید جای خوبی است. برای تجربه کمی رمانس به برونگاس (Brunngasse) سری بزنید که زمانی عنوان زیباترین خیابان اروپا را از آن خود کرده بود. در این منطقه اکثر خانه ها چوبی هستند و قدمت آنها به قرن هجدهم می رسد.

منبع:برترینها
بیشتر در وب سایت   اورمیا آنلاین   کلیک کنید    منتظر شما هستیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد