*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

هیچ اعتمادی به نتانیاهو و باراک در مورد حمله به ایران نیست

رییس سابق دستگاه اطلاعاتی داخلی اسراییل ( شین بت) اعلام کرد که هیچ اعتمادی به بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک نخست وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی ندارد.

به گزارش عصر ایران " یووال دیسکین " رییس سابق شین بت با انتقاد از سیاست های نتانیاهو و باراک در موضوع حمله به ایران گفت که این دو شایسته رهبری اسراییل نیستند و با ترویج احساسات ناجیگرانه در میان مردم اسراییل در پی برخورد با ایران هستند.

وی گفت : " مساله اصلی من این است که هیچ اعتمادی به دولت نتانیاهو که قرار است رهبری درگیری نظامی با ایران یا یک جنگ احتمالی منطقه ای را بر عهده بگیرند ، ندارم."
 
وی افزود : " من این دو را قبول ندارم.من به رهبرانی که بر مبنای احساسات ناجیگرایانه تصمیم می گیرند اعتمادی ندارم."

این مقام سابق اطلاعاتی اسراییل خاطر نشان کرد  :" باور کنید من از بالا تا پایین این دو نفر را بررسی کرده ام. آنها مردم اسراییل را در مورد موضوع ایران گمراه می کنند. آنها می گویند اگراسراییل به ایران حمله کند جلوی دست یابی این کشور به سلاح اتمی را خواهد گرفت. این در حقیقت گمراه کردن است.خیلی از کارشناسان معتقدند که حمله نظامی مسابقه اتمی ایران را تسریع خواهد کرد."

دیسکین با اشاره به اینکه نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که جامعه اسراییل در 10 -15 سال اخیر نژاد پرست تر شده ، دولت نتانیاهو را متهم کرد که به احساسات نژاد پرستانه و دیگر هراسانه مردم دامن می زند.

وی همچنین پیش بینی کرد که با توجه به بالا رفتن احساسات نژاد پرستانه حوادث مشابهی همچون ترور اسحاق رابین نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی ( 1995) در آینده نیز از سوی گروه های افراط گرا صورت پذیرد.

این نخستین بار نیست که مقامات سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به انتقاد از سیاست های دولت نتانیاهو در موضوع هسته ای ایران می پردازند و پیشتر مئیر داگان رییس سابق موساد نیز در اظهار نظرهای متعددی سیاست های تل آویو در موضوع هسته ای ایران را به باد انتقاد گرفته و حمله به ایران را احمقانه خوانده بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد