*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

واردات خودرو، موبایل و رایانه آزاد شد

معاون کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد واردات خودروهای تا حجم موتور تا 2300 سی‌سی، موبایل و رایانه آزاد شده است.

کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که بخشی از کار پالایش اولویت‌بندی‌ها به پایان رسیده است، گفت: بر این اساس واردات این کالاها آزاد اعلام شده است.

ادامه مطلب ...

آینده بازار طلا؟!

افزایش روزافزون قیمت طلا طی ماه‌های گذشته سبب شد که مردم در خرید طلا دست به عصا حرکت کنند، به‌طوری که افزایش قیمت طلا با احتساب اجرت بالای ساخت، این محصول را برای مردم بسیار گران می‌کرد.


ادامه مطلب ...

خبرهای مهم ارزی در راه است

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد در هفته‌های آینده خبرهای بهتری از بازار ارز در راه باشد.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری در جمع خبرنگاران به مدیریت عرضه و تقاضای ارز بعد از راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی اشاره کرد و گفت: با این اقدامات و سیاست‌های دیگر، به تدریج آثار کاهش قیمت ارز در بازار آزاد و آرامش در بازار ارز و کالا را شاهد هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرد: در هفته‌های آینده خبرهای بهتری، هم در حوزه ارز و هم تأثیرگذاری کاهش قیمت آن در بازار آزاد خواهیم داشت.

غضنفری در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری اختیار قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت گفت: جزئیات خبر را نمی‌دانم ولی همه نهادها از جمله شورای رقابت بر اساس قانون اجازه دارند که درباره مسائل اقتصادی کشور اظهار نظر یا تصمیم گیری کنند.
جمشید پژویان رئیس شورای رقابت پیش از گفته بود که برای قیمت‌گذاری و از بین بردن انحصار در بازار خودرو، شورای رقابت ورود و دستورالعملی تدوین خواهد کرد.


تداوم تنش در خاورمیانه قیمت جهانی طلا را افزایش داد

 به دنبال ادامه تنش و درگیری در خاور میانه و امیدواری سرمایه گذاران نسبت به حل بن بست مالی آمریکا قیمت جهانی طلا امروز با افزایش روبرو شد .
خبرگزاری فارس: تداوم تنش در خاورمیانه قیمت جهانی طلا را افزایش داد
ادامه مطلب ...

قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس دو طرح دولت و مجلس اصلاح می‌شود

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری بعد از تمدید یکساله، بر اساس دو طرح جداگانه دولت و مجلس اصلاح می‌شود.
خبرگزاری فارس: قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس دو طرح دولت و مجلس اصلاح می‌شود
ادامه مطلب ...

«چالش‌های اقتصادی صنعت هواپیمایی در ایران»

«چالش‌های اقتصادی صنعت هواپیمایی در ایران» عنوان سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد به قلم علی دادپی است که در آن می‌خوانید:
همه صنایع کشورهای در حال توسعه از چالش‌های ناشی از ناپایداری اقتصادی و نوسانات بازار رنج می‌برند، اما در ایران می‌توان صنعت هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی را جزو آسیب‌پذیرترین صنایع دانست. 

ادامه مطلب ...

«لزوم حرف تازه و سیاست نو»

«لزوم حرف تازه و سیاست نو» عنوان یادداشت روز روزنامه آرمان به قلم سید فاضل موسوی است که در آن می‌خوانید:
برگزاری جلسه مشترک دولت با نمایندگان مجلس در سال‏های گذشته اقدامی عادی بود که به فراخور موضوعات و شرایط، به طور متوسط هر شش ماه یک بار انجام می‏گرفت. این روند از آغاز شکل‌گیری دولت نهم در زمان مجلس هفتم شروع شد و تاکنون نیز ادامه داشته است. هدف از برگزاری این دست جلسات هم همیشه تلاش برای تعامل و توافق بیشتر دولت و مجلس عنوان ‏شده، اما در عمل هر چه جلسات زیادتری برگزار شد اختلاف‌نظرهای دولت و مجلس نیز افزایش یافت.

ادامه مطلب ...

«انتخابی پیش روی جامعه سیاسی ایران»

«انتخابی پیش روی جامعه سیاسی ایران» عنوان سرمقاله روزنامه وطن امروز به قلم مهدی محمدی است که در آن می‌خوانید:
هر چه جلوتر می‌رویم این مساله آشکارتر می‌شود که آمریکایی‌ها برای چند‌ماه آینده در ایران پخت و پز مفصلی کرده‌اند. اینکه آنچه آماده کرده‌اند – و روز چهارشنبه در بروکسل درباره آن با دیگر اعضای 1+5 بحث خواهند کرد- چیست، موضوع این نوشته نیست. هر چه باشد، این مقدار قطعی است که آمریکا درکی از روند تحولات در آینده دارد، سناریوهای خود را مرتب کرده و آماده ورود به فازی جدید مقابل ایران به عنوان مهم‌ترین مساله امنیت ملی خود است.


ادامه مطلب ...

«تقویت همدلی و نشاط ضرورت کشور»

«تقویت همدلی و نشاط ضرورت کشور» عنوان یادداشت روز روزنامه حمایت است که در آن می‌خوانید:
در خبرها مخاطبان ارجمند مطلع شدند که اخیرا جلسه مشترکی بین بیش از 100 نماینده مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور برگزار شد. این خبر در شرایطی که برخی رویدادهای دیگر مثل تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه یا برگزاری نشست گفت وگوی ملی سوریه در تهران نیز توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است، لابلای حوادث و رویدادهای مختلف کشور باز از اهمیت بیشتری برخورداراست، چرا که مدتی است خصوصا بین متدینین و دلسوزان کشور می توان نوعی نگرانی و تشویش ذهنی را مشاهده کرد و متقابلا بین مخالفان جمهوری اسلامی نوعی امیدواری به تنش و توسعه اختلافات در ایران را می توان ملاحظه کرد.


ادامه مطلب ...

«فرصت‌های امروز اقتصاد ایران»

«فرصت‌های امروز اقتصاد ایران» عنوان یادداشت روز روزنامه خراسان به قلم حمیدرضا ایمانی مقدم است که در آن می‌خوانید:
سخن گفتن از فرصت‌های پیشرفت اقتصادی در شرایط موجود آشفتگی کشور شاید تعجب برانگیز باشد؛ تورم، تغییرات مستمر قیمت ها، تحریم‌های هوشمند، نوسانات ارزی، مسائل سیاسی و... از مهم ترین عناصری است که در شرایط موجود مورد توجه ویژه رسانه‌ها و مردم قرار گرفته است و به طور مستمر در مجامع آنان مورد بحث قرار می‌گیرد.


ادامه مطلب ...