*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

آینده بازار طلا؟!

افزایش روزافزون قیمت طلا طی ماه‌های گذشته سبب شد که مردم در خرید طلا دست به عصا حرکت کنند، به‌طوری که افزایش قیمت طلا با احتساب اجرت بالای ساخت، این محصول را برای مردم بسیار گران می‌کرد.


از سوی دیگر افزایش پی‌درپی قیمت طلا طی همین ماه‌ها و نوسان بالای آن عاملی دیگری بود که ناخودآگاه مردم را از خرید طلا بازمی‌داشت. در این فضا مردم یا از فروش طلا برای سود بیشتر خودداری می‌کردند و یا با این پیش‌بینی که ممکن است که قیمت بادکنکی طلا در نتیجه سقوط دلار کاهش یابد، از خرید آن خودداری می‌کردند.
اما در روزهای اخیر قیمت طلا با کاهش قیمت دلار در حال کاهش است و به نظر می‌رسد که خطر از بیخ گوش طلاسازان عبور کرده است و در واقع با کاهش قیمت طلا، بازار صنعت طلا داغ شود.
در این باره رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران با اشاره به کاهش شدید فروش طلا در بازار طی سال‌جاری گفت: تنوع بخشی به تولیدات طلا و مصنوعات طلا می‌تواند تا حدودی رونق را به بازار برگرداند. محمدولی افزود: فروش طلا در سال‌جاری بویژه پس از عید تاکنون به شدت کاهش یافته که باعث شده است تا فروشندگان طلا به واحدهای تولیدی نیز کمتر سفارش دهند.

منبع خبر: قدس آنلاین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد