*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

مراسم گرامیداشت شهید چمران برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران ساعتی پیش در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه ایسنا، در این مراسم، مهندس مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: جایگاه شهدا برای ما قابل تصور نیست و آنها به برگزاری چنین مراسم‌هایی نیاز ندارند، بلکه ما این هستیم که برای حفظ و ادامه راه انقلاب به زنده نگه داشتن یاد و نام آنها نیازمندیم.

وی با اشاره به تاخیر ایجاد شده در آغاز این مراسم گفت: اگر می‌دانستیم چنین ناهماهنگی‌ای ایجاد خواهد شد، می‌توانستیم در جاهای دیگری مثل مساجد این مراسم را برگزار کنیم. در حالی‌که چمران از تاخیر ایجاد شده در برگزاری مراسم از دست‌اندرکاران سالن برگزاری گلایه می‌کرد، میکروفن وی برای لحظاتی قطع و سپس وصل شد، اما در پایان مجری برنامه اعلام کرد دست‌اندرکاران سالن از مشکل پیش‌آمده عذرخواهی کردند.

مهندس چمران در ادامه گفت: باید قدر شهدا را بدانیم تا انقلاب اسلامی که به بهای خون‌های زیادی به دست آمده است، حفظ شود.

وی همچنین با اشاره به زوایایی از زندگی شهید چمران گفت: این شهید از امکانات و جایگاه خاص خود در آمریکا چشم پوشید و سخت‌ترین و فقیرترین منطقه لبنان را برای فعالیت انتخاب کرد تا با رژیم صهیونیستی مقابله کند. او در این مسیر با فقیرترین مردم زندگی کرد و امروز ثمره آن سختی‌ها را در حزب‌الله لبنان می‌بینیم. البته پیروزی انقلاب اسلامی این حرکت شهید چمران را تسریع بخشید.

مهندس چمران یادآور شد: شهدا برای دنیای اسلام ارزش خاصی دارند و چنین مراسم‌هایی نمی‌تواند خسران ناشی از نبود شهدایی همچون چمران را جبران کند. البته از قطره قطره خون‌های ریخته شده شهدا گل‌هایی شکفته شد که توانستیم در مقابل دشمنان بایستیم.

وی در بخشی دیگری از سخنانش گفت: عاشورای امام حسین (ع) انقلاب اسلامی را پیروز کرد. انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی را رقم زد و بیداری اسلامی قدرت‌های استکباری را به سطوح آورده است و امیدواریم روزی برسد که بیداری اسلامی به معنای واقعی کلمه قدرت خود را نشان دهد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: شهیدچمران شاید یکی از مصادیق این آیه باشد. او ایمان و هجرت را با هم در وجودش پرورش داده بود. او یک دنیا ایمان بود و قبل از اینکه جسم چمران را ببینیم، باید ایمانش را ببینیم.

وی افزود: دانش، استقامت، فداکاری و بی‌اعتنایی شهیدچمران به مقام او جلوه‌ای از ایمان بخشیده بود و به معنای واقعی کلمه یک مهاجر بود. هجرت او نیز برای انجام خدمت شایسته به پیروان دین بود.

وی ادامه داد: دغدغه دکتر چمران آموزش شجاعت و مقاومت به مردم لبنان بود تا در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند و او این دغدغه را عملی کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد یادآور شد: مقاومت لبنان در همان بدنه‌های مظلوم بنیان نهاده شد و با رهنمودهای معنوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروزه به شجره طیبه تبدیل شده است و نماد مقاومت اسلامی امروز شناخته می‌شود.

وی همچنین گفت: چمران یک شاگرد برجسته امام و مکتب امام بود.

در این مراسم همچنین از سند هویتی شهید چمران در ثبت احوال رونمایی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد