*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

فریادهای "لبیک یا خامنه‌ای" زنان در اجلاس بیداری اسلامی

یکی از نکات جالب نخستین اجلاس زن و بیداری اسلامی که با حضور محمود احمدی‌نژاد در تهران برگزار شد، استقبال و تشویق‌های میهمانان عربی از رئیس جمهور ایران بود، به گونه‌ای که سخنان وی مبنی بر رفتنی بودن آمریکا و اسرائیل با تشویق میهمانان و فریادهای "لبیک یا خامنه‌ای" آنها همراه شد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، بیداری اسلامی به طور قطع یکی از نقاط عطف تاریخ اسلام است که نوید بخش دوران تازه‌ای از عزت و خودباوری کشورهای اسلامی است که زنان یکی از اصلی‌ترین عناصر نقش آفرین در جریان بیداری اسلامی کشورهای عربی محسوب می‌شوند.

اجلاس زنان و بیداری اسلامی با حضور بیش از یک هزار و 300 زن از 84 کشور جهان برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد که شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های پیش روی جریان بیداری اسلامی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این اجلاس است.

افزایش ظرفیت زنان جهان اسلام و بصیرت افزایی پیرامون تهدیدهای پیش روی جهان اسلام در این اجلاس دو روزه بررسی می‌شود.

اما نخستین روز اجلاس زنان و بیداری اسلامی با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران آغاز به کار کرد که با حاشیه هایی همراه بود.

هنگامی که احمدی نژاد برای سخنرانی به سمت محل جایگاه حرکت کرد با استقبال بسیار زنان کشورهای عربی همراه شد، به گونه‌ای که حاضران در سالن با بلند شدن از صندلی‌های خود و تشویق‌های مداوم با شعار "تحیت" و "ایران دوست فلسطین" احمدی نژاد را تشویق می‌کردند.

رئیس جمهور در جریان سخنان خود بیداری اسلامی را فقط مختص به کشورهای عربی ندانست بلکه تمام جهان را نیازمند بیداری عنوان کرد و گفت: شرط لازم برای تغییر و تحول اساسی در وضعیت کنونی جهان بیداری انسانهاست، بیداری نه فقط برای مسلمانان بلکه برای مسیحیان هم هست، خدا دینی به اسم مسیحیت و یهودیت نفرستاد، اسلام دین خداست و پیامبر اسلام پیامبر تمام جهانیان است.

احمدی نژاد، اروپا و آمریکا را کشورهایی دانست که هویت زن را لگد مال کرده‌اند.

رئیس جمهور استعمار و رژیم صهیونیستی را مایه بدبختی و سلطه بر جهان دانست و در پایان سخنان خود خطاب به جمع حاضر در سالن عنوان کرد: به خدا، به خدا، به خدا، آمریکا و رژیم صهیونیسیتی رفتنی هستند، این وعده الهی است و باور کنید که این اتفاق می‌افتد.

این سخنان رئیس جمهور با استقبال زنان حاضر در سالن مواجه شد به گونه‌ای که همگی به پا ایستاده و با تشویق احمدی نژاد شعار "لبیک یا خامنه‌ای" را سردادند.

به گزارش خبرنگار آنا، میهمانان زن از کشورهای عربی که در سالن همایش‌های برج میلاد حاضر بودند، در حین پخش کلیپی از مبارزات مردم منطقه در جریان بیداری اسلامی یکپارچه سرود مقاومت را با همراهی یکدیگر خواندند که ایرانیان حاضر در اجلاس نیز با دست زدن، آنها را در خواندن این سرود همراهی ‌کردند.

در حاشیه این اجلاس نمایشگاهی از توانمندی‌های زنان ایرانی برگزار شده است که با استقبال بسیار میهمانان عربی مواجه شد، در این نمایشگاه‌ وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلفی چون وزارت راه، وزارت کار و سازمان هلال احمر دستاوردهای حوزه زنان را به نمایش گذاشته‌اند که می‌توان به حضور پررنگ زنان در بخش هواپیمایی کشور اشاره کرد.

میهمانان حاضر در نخستین اجلاس زن و بیداری اسلامی قرار است دیداری نیز با مقام معظم رهبری در بیت ایشان داشته باشند و از اماکن فرهنگی و مذهبی ایران نیز بازدید کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد