*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

پرداخت 36.5 میلیارد دلار غرامت عراق بابت اشغال کویت

عراق تاکنون مبلغ 36 میلیارد و 400 میلیون دلار غرامت به کویت پرداخت کرده و 16 میلیارد دلار دیگر باقی مانده است که بغداد باید آنها را بپردازد. برآوردها نشان می دهد این رقم نیز نیز تا اوایل 2015 به طور کامل پرداخت خواهد شد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد با اظهار خرسندی از همکاری عراق در پرداخت غرامت تعیین شده برای کویت، گفت که این روند در اوایل سال 2015 به پایان خواهد رسید.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، عراق هم اکنون پنج درصد از درآمدهای فروش نفت خام و فرآورده های نفتی خود را به عنوان غرامت بری آسیب دیدگان از حمله نظامی به کویت در سال 1990 می پردازد.

بان کی مون در گزارشی به شورای امنیت اضافه کرد: باید از دولت عراق به دلیل پایبندی مستمر به انجام تعهدات خود و همکاری با کمیته غرامت کویت در سازمان ملل تقدیر کنم.

وی افزود: عراق تاکنون از طریق کمیته غرامت سازمان ملل متحد مبلغ 36 میلیارد و 400 میلیون دلار به کویت پرداخت کرده و 16 میلیارد دلار دیگر باقی مانده است که بغداد باید آنها را بپردازد. برآوردها نشان می دهد این رقم نیز نیز تا اوایل 2015 به طور کامل پرداخت خواهد شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد اضافه کرد: از آغاز سال جاری میلادی، طرف عراقی دو میلیارد و 100 میلیون دلار را پرداخته کرده است.

وی به نقل از طرف عراقی اعلام کرد که دولت بغداد برای ادامه احترام به تصمیم ها و قطعنامه های مربوط به غرامت کویت، اهمیت زیادی قائل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد