*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

اداره مملکت سخت است

دشمنی های استکبار گرچه امروزه در حد بزرگی در حق ملت ایران روا می شود، اما این دشمنی ها چیز تازه ای نیست. از طرف دیگر، مسائل مربوط به گرانی و معیشت هم امروزه گرچه امروزه بسیار به مردم (خصوصا مستضعفین) فشار می آورد (و مسئولین وظیفه  چاره اندیشی جدی برای آن دارند) ولی این هم چیز تازه ای نیست و هر دوی اینها در دوره حیات امام هم وجود داشته است و جالب آنکه فرصت طلبی یا کج اندیشی عده ای برای استفاده از این موضوعات و تخریب دولتها و تسویه حسابهای متعفن سیاسی با این بهانه ها هم امری سابقه دار است. رهبر فرزانه انقلاب، سالها پیش در یک سخنرانی به همین موضوعات اشاره کرده و چنین فرموده اند:

«اگر این تلاش عظیم مادی و معنوی که در این مملکت می شود نباشد، ظرف ده روز آمریکا و صهیونیسم و رادیوها و مسئولینشان، کشور را به دوران رژیم گذشته برمی گردانند. شما خیال می کنید که نمی توانند؟ ظرف ده روز بر می گردانند. این مملکت را، قدرت عظیمی نگه داشته است. البته بی شک قدرت خداست. اما قدرت خدا، به وسیله عناصر خوب، بندگان خدا و از طریق تلاشهای عظیمی که می شود، تحقق پیدا می کند. ...

من یادم هست که در زمان امام(رضوان الله علیه) افراد زیادی پیش ایشان می رفتند-بنده گاهی دیده بودم- و می گفتند: آقا، فلان چیز گران است، فلان چیز خراب شد، فلان چیز در انبارها فاسد شد، فلان کس فلان کار را کرد. قدری از دولت می گفتند و از این قبیل. ایشان گوش می کردند و بعد می گفتند: «آقا، اداره مملکت سخت است.» امام ...پرحرفی نمی کردند. معمولا فقط یک کلمه می گفتند:اداره مملکت سخت است. 
همه حرف ها تمام می شد.»

(بیانات در دیدار با طلاب مدارس شهیدین و حقانی، 14 شهریور 1373، به نقل از کتاب مدح خورشید، انتشارات دفتر رهبر انقلاب، ص 90) 

گزارش جهان به نقل از رجانیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد