*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

تایید داروی جدید کاهش وزن

سازمان غذا و داروی آمریکا یک داروی جدید کاهش وزن را تایید کرد که به اعتقاد بسیاری از پزشکان، موثرترین روش برای مقابله با بحران چاقی در نسل جدید است.

به گزارش ایسنا، داروی جدید تولید شرکت داروسازی ویووس (VIVNS) است و ظاهرا موثرترین داروی ضد چاقی است که برای نسل جدید تولید شده است. آزمایشات اولیه نشان داده است که داروی جدید موسوم به Qsymia (کوسیمیا)، روشی بی‌خطر برای کاهش وزن در افراد چاق است.

سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌‌ای در رابطه با این دارو اعلام کرد: قرص Qsymia برای آن دسته از بزرگسالان مبتلا به چاقی و اضافه وزن تجویز می‌شود که حداقل به یکی از بیماری‌ها و اختلالات ناشی از وزن بالا نظیر افزایش فشار خون، دیابت و کلسترول بالا، دچار هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در دو آزمایش مختلف روی تاثیر این دارو معلوم شد بیمارانی که به مدت یک سال از Qsymia استفاده کردند به ترتیب 6.7 و 8.9 درصد از اضافه وزنشان، کاسته شد. این میزان کاهش وزن پس از مصرف Qsymia خیلی بیشتر از تاثیر دو قرص دیگری است که اخیرا برای مقابله با چاقی تولید شده بودند.

قرص جدید درواقع ترکیبی از دو داروی قدیمی‌تر به نام‌های فنترمین و توپیریمات است که هر دو دارای کاهش وزن هستند. داروی جدید درواقع روی چندین سیگنال مغزی تاثیر می‌گذارد تا میل به پرخوری را در افراد، کاهش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد