*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

توطئه تقسیم قدس و رسالت ملت‌های مسلمان

توطئه تقسیم قدس و رسالت ملت‌های مسلمان»عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که در آن می‌خوانید؛طرح تقسیم مسجدالاقصی که توسط صهیونیست افراطی عضو کنیست ارائه شده و قرار است به زودی در مجلس رژیم صهیونیستی به شکل قانون درآید، تازه‌ترین و در عین حال یکی از خطرناک‌ترین طرح‌های صهیونیست‌ها علیه موجودیت و هویت مسجدالاقصی می‌باشد.

این توطئه که راه چنگ اندازی عملی به مسجدالاقصی را باز می‌کند، اعلان جنگ صهیونیستها به جهان اسلام محسوب می‌شود و غفلت در برابر آن، ضربه‌ای جبران ناپذیر به هویت و محدوده منافع مسلمانان وارد خواهد ساخت.

مسجدالاقصی، قبه الصخره، اماکن مقدس اطراف آن و اساساً کل خاک فلسطین جزء تفکیک ناپذیر سرزمین‌های اسلامی هستند و صهیونیستهای اشغالگر هیچگونه حقی در این سرزمین و اماکن مقدس آن ندارند تا بخواهند در آن با مسلمانان شریک شوند.

دسیسه اخیر، تجاوز آشکار به قلمرو جغرافیایی و اعتقادی مسلمانان به شمار می‌رود.

اساساً روح این طرح شوم، از ابتدا در فکر و ذهن صهیونیستها بوده و تحرکات آنها در مسجدالاقصی، از جمله زیارت این مکان، تلاش در جهت زمینه سازی تقسیم این مسجد بوده است.

صهیونیست‌ها تا به حال 11 مورد به اصطلاح قانون در مجلس رژیم صهیونیستی با هدف اشغال قدس به تصویب رسانده‌اند ولی اقدام اخیر، بسیار خطرناک‌تر از موارد گذشته است.

طرح جدید، که "اریه الداد" نماینده افراطی مجلس رژیم صهیونیستی ارائه داده، به صهیونیست‌ها آزادی حضور گسترده و انجام به اصطلاح مراسم مذهبی را در این مکان مقدس در مقاطع ویژه می‌دهد. براساس این طرح، به مسلمانان نیز اجازه داده می‌شود در مراسم مخصوص، خود از این مسجد استفاده کنند.

توطئه جدید، مرحله‌ای خطرناک از اقدامات زنجیره‌ای صهیونیست‌ها برای تحقق هدف نهایی شان در یهودی سازی، تغییر هویت و در نهایت اشغال دائمی قدس محسوب می‌شود.

نکته قابل تأمل، انتخاب مقطع زمانی حاضر برای اهداف اشغالگرانه صهیونیستهاست. صهیونیست‌ها برآنند که با بهره‌برداری و فرصت طلبی از شرایط ویژه‌ای که در فلسطین و منطقه جریان دارد و اکثر کشورهای عربی - اسلامی با مسائل داخلی دست به گریبان هستند و چند کشور منطقه نیز با حکومت‌های نوپا اداره می‌شوند، توطئه‌های خود را عملی سازند.

 با توجه به این نکته، طرح جدید را باید مقدمه تحقق توطئه اشغال قدس دانست که صهیونیست‌ها درصدد هستند میزان حساسیت و چگونگی واکنش جهان اسلام را نسبت به آن بسنجند تا مراحل بعد را دنبال کنند.

تامل در رفتارها و اقدامات رژیم صهیونیستی طی ماههای اخیر تردیدی باقی نمی‌گذارد که صهیونیستها در اجرایی کردن توطئه اشغال کامل قدس و تبدیل آن به مرکز دائمی این رژیم، جدی هستند. حملات سازمان یافته صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی طی یکسال گذشته، پس از آن شدت یافت که کنیست رژیم صهیونیستی در زمستان گذشته، شهر قدس را مرکز حکومتی دائمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد ولی متأسفانه این گستاخی و تجاوزات آنچنان که می‌بایست، از طرف دولت‌های مسلمان و مجامع اسلامی پاسخ داده نشد.

در این میان، اتفاقات اخیر در منطقه و به خصوص تحولات سوریه و هجوم جبهه مشترک غربی - عربی به دولت دمشق که از نمادهای بارز مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، قطعاً در گستاخ‌تر شدن رژیم صهیونیستی برای پیگیری اهداف اشغالگرانه‌اش بدون تأثیر نبوده است.

جای بسی تأمل و تأسف است که بسیاری از دولت‌های منطقه به جای اینکه انرژی و توان خود را صرف مقابله با دشمن اصلی و خطر واقعی در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی و توطئه‌های آن معطوف کنند به مقابله با خط مقاومت برآمده‌اند و در حقیقت آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

در این میان، حامیان بین‌المللی رژیم صهیونیستی نیز شرایط را مساعد دیده و وارد عمل شده‌اند. دیدار ماه گذشته "میت رامنی" نامزد ریاست جمهوری آمریکا با مقامات رژیم صهیونیستی و اظهارات گستاخانه وی مبنی اینکه درصورت پیروزی، سفارت آمریکا را به قدس، به عنوان مرکز حکومتی رژیم صهیونیستی منتقل خواهد کرد، در همین چارچوب قابل ارزیابی و بررسی است.

حمایت علنی و همه جانبه دولتمردان آمریکائی از سیاستهای غیرقانونی و تجاوزکارانه صهیونیستهای جنایتکار درحالی صورت می‌گیرد که آنها مدعی دفاع از انقلاب‌های مردم منطقه هستند و خود را مزورانه در کنار ملت‌ها قرار می‌دهند، درحالی که ملت‌های منطقه همچنانکه بارها ابراز داشته‌اند رژیم صهیونیستی را دشمن اصلی می‌دانند. این تناقض آشکار، دورویی و ماهیت منافقانه آمریکایی‌ها را علنی می‌سازد.

در چنین شرایطی که صهیونیستها و حامیان بین‌المللی آنها برای تحقق اهداف صهیونیستها از جمله تصاحب دائمی قدس مصمم شده‌اند و بسیاری از دولتهای اسلامی دچار بی‌عملی، بی‌تفاوتی و سکوت منفعلانه گشته اند، این رسالت بر دوش ملت‌های مسلمان سنگینی می‌کند که در مقابل توطئه‌های صهیونیست‌ها به خصوص توطئه اشغال قدس برخیزند و مناسب‌ترین فرصت برای چنین خیزشی روز جهانی قدس است که در آستانه آن قرار داریم. مسلمانان جهان باید در روز قدس امسال با تمام توان وارد میدان شوند تا تحولات جاری در منطقه را که استعمارگران درصدد انحراف آن هستند، به مسیر اصلی باز گردانند و از این طریق است که می‌توان به خنثی کردن توطئه‌های صهیونیستی و نجات قدس به طور جدی امیدوار بود. این شرایط است که اهمیت و حساسیت مراسم روز قدس امسال را قابل درک می‌سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد