*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

رئیس جمهور:وجود رژیم صهیونیستی توهین به تمام بشریت است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد که پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت روز قدس اظهار داشت:‌ من فکر می‌کنم ابتکار نامگذاری روز قدس در ماه مبارک رمضان توسط امام ‌(ر ه) یک هدیه الهی و یک لطف ویژه از سوی امام عصر (عج) است.

وی با بیان این‌که روز قدس یک نشانه است و در برگیرنده‌ی تمام ابعاد وجودی انسان اعم از شناخت خدا و انجام مسوولیت‌های اجتماعی است،‌ اظهار داشت: صهیونیست‌ها در نقطه‌ی مقابل کمال انسان‌ها و جامعه بشری هستند . عامل انحطاط ملت‌ها هستند و در واقع یک گروه اقلیت فاسد ضد بشر و ضد ارزش‌های الهی به شمار می‌روند، یک اقلیت سازمان یافته و منسجم در نقطه‌ی مقابل تمام ارزش‌های الهی هستند.

وی ادامه داد: این گروه فقط و فقط به قدرت و ثروت و تسلط بر دیگران می‌اندیشد و این عده قلیل سالیان سال است که جامعه بشری را دچار تلاطم و سنگین‌ترین خسارت‌ها کرده‌اند، خسارت‌هایی بعضا جبران ناپذیر.

وی با بیان این‌که جنگ جهانی اول و دوم با اسناد قطعی توسط صهیونیست‌های پشت پرده برنامه‌ریزی شده است، افزود: صهیونیست‌ها از زمانی که بر آمریکا مسلط شده‌اند، تمام امور عالم را به دست گرفته‌اند و در واقع پشت پرده دولت‌های متوالی آمریکا هستند. مراکز ثروت دنیا را در دست گرفتند، رسانه‌های اصلی دنیا در دست آنهاست و از این ابزارها برای نابودی ارزش‌های الهی و موجودیت ملت‌ها استفاده می‌کنند. هر جا تخریب گسترده اخلاقی رخ می‌دهد، پشت آن صهیونیست‌ها و هم‌پیمایان آنها هستند هر جا کشتار و ویرانی وجود دارد، پشت آن صهیونیست‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به فلسفه تاسیس رژیم صهیونیستی توسط صهیونیست‌ها ادامه داد: آنها در تلاش هستند که به جای همه‌ی ارزش‌های متعالی در بین ملت‌ها تعهد به این رژیم را گسترش دهند و در واقع رژیم صهیونیستی ابزار صهیونیست‌ها جهت تسلط بر خاورمیانه و جهان است.

احمدی‌نژاد با بیان این که وجود رژیم صهیونیستی توهین به بشریت و تخریب ملت‌هاست، گفت: صهیونیست‌ها در تعلیمات نژاد پرستانه خود، خود را فقط انسان می‌دانند و سایر ملت‌ها را در اِعداد حیوانات حساب می‌کنند.

رییس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و فضیلت‌های این ماه گفت:‌این ماه یک هدیه ویژه از سوی خداوند به بشریت است و در واقع این ماه، ماه خدا و انسان است ، ماه تمام بشریت و انسان کامل است.

وی با بیان این‌که ماه ر مضان دارای ابعاد گوناگون است و همه‌ی ابعاد وجودی انسان را در برمی‌گیرد، افزود: ماه رمضان ماه تنظیم و توجه مجدد و درست به رابطه انسان و خداوند است. همه ارزش‌ها، زیبایی‌ها و کمالات انسان‌ها در تنظیم درست این رابطه است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که ماه رمضان ماه خدا، توجه به خداوند و تنظیم رابطه مجدد با خداست، افزود: این ماه در واقع ماه برگشتن به حقیقت انسانی خود و شناخت ابعاد وجودی خود و استعدادهای الهی انسان است.فرصتی است که انسان حقیقت خود را بشناسد و اگر این شناخت حاصل نشود انسان به جایی نمی‌رسد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: ‌ماه رمضان ماه بازگشت به فطرت الهی ،‌ پالایش روح وجان است و کسی که خود را به درستی بشناسد خداوند را می‌شناسد و در واقع می‌توان گفت ماه رمضان ماه انسان است.

رییس جمهور ادامه داد:‌این ماه، ماه تنظیم مجدد روابط اجتماعی و بازشماری مسوولیت‌های مهم انسان در برابر جامعه بشری است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که انسان بدون آرمان الهی و تلاش برای برپایی عدالت و حرکت در این راستا بی‌مفهوم است، ادامه داد:‌ما خداوند را از آیات و تجلیات آن می‌شناسیم و بزرگترین آیه آن امام است. ما برای شناخت خداوند باید انسان کامل را بشناسیم. امام کسی است که تمام اسماء الهی در آن متجلی شده است و در واقع جلوه کامل خداوند است.

رییس جمهور با تاکید بر این که امام معیار است و در واقع معیار درستی راه است، ادامه داد : امام نشانه است، نشانه‌ی درستی شناخت است و شناخت امام دروازه‌ی شناخت خداوند است. انسان در مورد شناخت خود نیز باید امام را بشناسد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این که در بعد اجتماعی نیز نیازمند شناخت، درک و حرکت به سوی امام هستیم ادامه داد:‌ بناست جامعه‌ی سعادتمندی برپا شود کدام جامعه سعادتمند است؟ آیا غیر از این است که فقط و فقط حکومت جهانی سرشار از عدالت توسط حضرت ولیعصر (عج) جامعه سعادتمند کامل است؟‌ما برای این که بدانیم ر و به جلو هستیم یا نه، باید خود را با حاکمیت امام مقایسه کنیم.

رییس جمهور تاکید کرد:‌ انسان در تمام ابعاد وجود خود نیازمند شناخت امام و حرکت به سمت امام است و به همین دلیل است که بدون امام و شناخت آن زندگی جهالت است و تمام انبیاء الهی امام و حکومت امام را وعده دادند.

احمدی‌نژاد گفت:‌انقلاب جمهوری اسلامی ایران با تمام عظمت خود بر پا شده تا بشریت را به امام و حکومت امام دعوت کند.

همه باید تسلیم حق و عدالت و حقوق ملت باشیم

به گزارش ایسنا،‌ رییس جمهور در ادامه با بیان این‌که صهیونیست‌ها چپاول ثروت و نوامیس ملت‌ها را آزاد می‌شمارند و آن را تبلیغ می‌کنند و آموزش می‌دهند، گفت: دولت‌های غربی در این راستا توهین به خودشان را تحمل می کنند، ولی انتقاد به رژیم صهیونیستی اشغالگر و جنایات او را هرگز تحمل نمی‌کنند.

وی افزود: آنها تمام جنایات و آدم‌ کشی‌های رژیم صهیونیستی را توجیه می‌کنند، چراکه متکی به صهیونیست‌ها هستند، پول تبلیغات‌شان را نیز صهیونیست‌‌ها می‌دهند. در حال حاضر یک حزب هفت هشت هزار نفری منسجم شیطانی همه را اداره می‌کند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که امروز مقابله با موجودیت رژیم صهیونیستیی صیانت از حقوق انسانی همه انسان‌ها و باز کردن راه برای نجات بشریت از استکبار و فقر و بدبختی‌های است، خاطر نشان کرد: دنیا باید بداند که حفظ کیان رژیم صهیونیستی تعهد مشترک اکثر دولت‌های استکباری و غربی است، آنها از هرچیزی بگذرند، از این موضوع نمی‌گذرند.

رییس جمهور تاکید کرد: ‌در مقابل، روز قدس روز همه انسان‌ها و جامعه بشری برای پاک کردن ننگ صهیونیست‌ها از جامعه بشری است. چند صد سال است که ملت‌ها با صهیونیست‌ها درگیر هستند و حدود یک صد سال است که ملت‌ها به طور مستقیم و کامل در دست سیاست‌های و مدیریت صهیونیسم جهانی اسیرند. نگاه کنید در کشور بزرگی مثل آمریکا کاندیدا‌های ریاست جمهوری تا در برابر صهیونیست‌‌ها زانو نزنند و تعهد ندهند، شانس حضور در ریاست جمهوری را ندارند.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیرش به عربستان اظهار کرد: خدای متعال توفیق زیارت حرم نبوی و برگزرای عمره را عنایت کرد و من از جانب همه شما و ملت ایران نائب زیاره بودم و برای سعادت و سلامت و عزت شما و آزادی همه بشریت دعا کردیم.

رییس جمهور گفت:‌تسلط بر فلسطین آرزوی تاریخی صهیونیست‌ها بوده است، ده‌ها و صد‌ها جنگ برای این هدف برپا شده است و اخیرا حدود 70 سال برای تمهید مقدمات و تحمیل این رژیم طراحی، عمل و جنایت شده است. همه مرز‌های انسانی طی 70 سال اخیر زیر پا گذاشته شد، برای این‌که رژیم صهیونیستی تحمیل شود. همه توان دولت‌های استکباری و استعماری به کار گرفته شد و تاحدود زیادی هم موفق شده‌اند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: درست در لحظه‌ای که تصور می‌کردند، رژیم صهیونیستی تثبیت شده و توسط ملت‌های منطقه‌ مورد پذیرش قرار گرفته است، با یک حرکت عظیم توسط ملت ایران به نام انقلاب اسلامی و با راهبری یک مرد الهی و به تبع آن با بیداری ملت‌‌ها و امواج عظیم آگاهی ملت‌ها و حرکت آنها در برابر صهیونیست‌ها و همچنین زنده شدن مقاومت فلسطین مواجه شدند.

وی گفت: طی دو سه دهه اخیر اساس رژیم صهیونیستی در خطر قرار گرفت. فلسفه تاسیس این رژیم زیر سوال رفت. آنها احساس خطر کردند و امروز به دنبال نجات رژیم صهیونیستی هستند. در حالی که تا قبل از انقلاب ما به دنبال تثبیت و توسعه رژیم صهیونیستی بودند، اما امروز به دنبال نجات این رژیم هستند تا فرصت تاریخی برای بازسازی خود پیدا کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه با مورد توجه قرار دادن علت تاسیس سازمان کنفرانس اسلامی اظهار کرد: می‌دانید که این سازمان بعد از آتش زدن مسجد‌الاقصی شکل گرفت و هدف‌اش دفاع از فلسطین مقابله با صهیونیست‌ها و نجات مردم فلسطین بود و به این همین دلیل نیز پایه‌ گذاری شد و من نمی‌‌خواهم کارکرد این سازمان را مرور کنم، شما بهتر از من می‌دانید.

وی بار دیگر به اجلاس مکه اشاره کرد و گفت: از ما برای یک جلسه فو‌ق‌العاده دعوت کردند و گفتند جهان اسلام و امت اسلامی و وحدت آن در خطر است. بیایید تا با هم چاره‌جویی کنیم، بنابراین طبیعی بود که ما باید می‌پذیرفتیم و در این اجلاس شرکت می‌کردیم، این کار را هم کردیم من به این جلسه رفتم تا از جانب ملت ایران یکبار دیگر اصل و اساس و فلسفه تاسیس این سازمان را یادآوری کنم رفتم تا شرایط امروز و ضرورت‌های دوران را تشریح کنم و تحلیل ملت ایران را از تحولات جاری به طور رسمی و کامل در یک تریبون بین‌المللی بیان کنم.

احمدی‌نژاد گفت: خواهش می‌کنم توجه کنید شرایط امروز، شرایط بسیار خطیری است و لحظه‌ای غفلت ممکن است، همه دستاورد‌های یک ملت را بر باد دهد و دشمنان را برای صد‌ها سال مسلط کند.

وی با بیان این‌که ضرورت تامین حقوق اساسی ملت‌ها و توجه به برنامه‌ریزی‌های دشمنان قسم خورده دو موضوع مهم در حال حاضر است، اظهار کرد: حقوق اساسی مردم، عدالت،‌آزادی، کرامت، حق انتخاب از حقوق اساسی مردم و ملت‌ها است که متاسفانه در جهان در حال لگدمال شدن است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروز خوشبختانه با بیداری ملت‌ها مطالبه حقوقی اساسی مردم شکل گرفته و دنبال می‌شود و اراده ملت‌ها به سرعت پشت سر درخواست عدالت، آزادی و کرامت انسانی مستقر می‌شود و اکثریت قریب به اتفاق دیکتاتور‌ها حقوق ملت‌ها را سرکوب می‌کنند و اتفاقا اکثریت قاطع آنها به استکبار و صهیونیست‌‌ها وابسته هستند. دیکتاتور‌ها راهی جز وابستگی ندارند، اما این در حالی است که خوشبختانه امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند و حقوق خود را مطالبه می‌کنند.

وی گفت: امروز همه ملت‌ها حتی در آمریکا و اروپا اسیرند. در غرب اکثر دولت‌ها تابع صهیونیست‌ها هستند و مردم حق انتخاب ندارند. چند حزب درست کرده‌اند که مردم وقتی از دست یکی ‌شان به ستوه می‌آیند به بدل او پناه می‌برند. سگ زرد برادر شغال است. در واقع حق انتخاب آزادی وجود ندارد و همه‌شان فرمان‌بر و اسیر صهیونیست‌ها هستند. امروز فریاد ملت‌ها و مردم در اروپا و آمریکا برپا است، اما فریاد‌رسی وجود ندارد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اصلاح وضع عالم،‌برقراری عدالت، آزادی حق همه ملت‌ها است و همه باید پیگیر استقرار این حقوق باشیم و خوشبختانه ملت‌ها این موضوع را مطالبه می‌کنند.

وی با بیان این‌که هیچ کس حق ندارد درباره حقوق اساسی مردم مسامحه کند و یا آن را نادیده بگیرد و همه باید تابع حقوق ملت‌ها باشیم، گفت: برپایی حکومت برای تامین حقوق اساسی مردم، عدالت، کرامت و آزادی انسان‌ها است و الا حکومت به خودی خود اعتبار و اصالتی ندارد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: امروز ملت ایران باید پرچم‌ عدالت،‌آزادی و کرامت انسانی را در سایه عبودیت و پیروی از پیامبر اسلام همواره برافراشته نگه دارد.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: موضوع دوم موضوع وجود دشمنان و مستکبرانی است که نمی‌خواهند ذره‌ای از سلطه آنها کم شود مستکبرانی که اساس ملت‌‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و می‌خواهند فرهنگ و ثروت ملت‌ها را چپاول کنند. البته وجود رژیم صهیونیستی تضمین این چپاول و سلطه و اصلا قرارگاه و سرپل است.

وی گفت: مستکبران هیچگاه عزت ، کرامت و پیشرفت ملت‌های نه تنهای مسلمان، بلکه هیچ ملتی را نمی‌پسندند. یک ملت عزیز مستقل آزاده در سایه عدالت و آزادی بنیان مستکبران را در هم خواهد کوبید.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که عدالت نقطه مقابل استکبار است، افزود: آنها فقط قدرت و ثروت را می‌شناسند و اگر لازم باشد همه چیز را پای این دو قربانی می‌کنند، بنابراین باید همه توجه کنند مقابله با این دشمنان و بیرون راندن آنها از سرزمین‌های منطقه، اسلامی و جهان یک ماموریت مهم است و یک لحظه غفلت از دشمن موجب خسارات جبران ناپذیر می‌شود. تامین حقوق مردم و مقابله با توطئه‌های دشمنان در طول هم و لازم و ملزوم یکدیگرند و غفلت از هر کدام موجب شکست در هر دو موضوع خواهد بود.

رییس جمهور گفت: روشن است که اگر دولتی متکی به ملت خود نباشد، نمی‌تواند در برابر مستکبران قد علم کند و از حقوق ملت خود صیانت کند و اگر دولت و ملتی در برابر دشمنان سلطه‌گر مقابله نکنند و نایستند قادر نخواهند بود حقوق اساسی خود را تامین کند. بنابراین همه باید مراقب باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در تحولات اخیردشمنان ما فریبکاری کردند، همان‌هایی که دیکتاتور‌ها را مسلط کردند امروز با تغییر نقاب و چهره شعار دفاع از حقوق مردم را سر می‌دهند و می‌گویند چه کسی باید برود و چه کسی باید بماند و البته هدف‌شان ایجاد تفرقه و تحریک دشمنی‌ها و عصبیت‌های قومی و ملی و زبانی و مذهبی است و در نهایت هدف‌شان نجات رژیم صهیونیستی خواهد بود.

احمدی‌نژاد گفت: با نگاهی به منطقه می‌توان دریافت که آنها بسیاری از کینه‌های تاریخی مسائل شخصی و اختلاف‌های قومی، مذهبی و قبیله‌ای را زنده کردند. پول و اسلحه و خون ملت‌‌ها برای کشتن برادر‌های دینی و یا هموطنان هزینه می‌شود. با این وجود به نظرم دشمنان در تحریک عصبیت‌ها و ایجاد درگیری درونی منطقه‌ای تا حدودی موفق شده‌اند. می‌بینیم که براحتی کشتار می‌شود، حتی با فریاد الله اکبر برادر دینی خود را به نفع مستکبران و صهیونیست‌ها می‌کشند و سر می‌برند و گلوله‌باران می‌کنند.

وی گفت:‌آنها برخی کشورها را به جان هم انداخته‌اند، با پول و رسانه‌ یکی علیه دیگری و با قدرت نظامی دیگری علیه طرف دیگر موضع می‌گیرد، از هر طرف که کشته می‌شود به نفع رژیم صهیونیستی است با این وجود به نظرم دشمنان منافق همه احمق‌ها را در این صحنه فعال کردند و من در مکه گفتم که همه باید هوشیار باشند.

احمدی‌نژاد گفت: همه باید توجه کنند که تامین حقوق اساسی مردم یک ضرورت است و منحصر به یک کشور یا چند کشور نیست همه باید تسلیم حق و عدالت و حقوق ملت باشیم و در این راستا به خصوص کشورهای مسلمان باید از این جهت پیشتاز باشند؛ چرا که پیامبر عزیز ما حضرت محمد مصطفی و اسلام عزیز پیشگام این حقوق‌اند و بدون تامین حقوق اساسی مردم نمی‌توان در مقابل دشمنان ایستاد.

دوستی با دشمنان قسم خورده حاصلی جز ننگ ابدی ندارد

به گزارش ایسنا، ‌رییس‌ جمهور در ادامه سخنان خود، پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با تاکید بر لزوم توجه به دشمنان قسم خورده ملت‌ها، گفت:‌ دوستی با دشمنان قسم خورده حاصلی جز ننگ ابدی ندارد. آنها نشان دادند امین و صادق نیستند و به وقت لازم همه را قربانی می‌کنند. مگر صدام یا برخی دوستان 30 ساله خود را که به آمریکا و صهیونیسم خدمت می‌کردند قربانی نکردند؟‌

وی افزود: باید مراقب توطئه‌ها بود، مبادا به بهانه تامین حقوق مردم دشمن فراموش شود و به جان هم بیفتیم. البته گلایه‌ها از یکدیگر زیاد است، ولی وقت برای آن باقی‌ است. باید مراقب دشمن بود. مبادا دشمن از در رانده، از پنجره وارد شود و مبادا دشمنان جنایتکار دیروز، امروز در لباس دوست وارد شوند که این فاجعه‌ای بزرگتر از فاجعه اول است.

احمدی‌نژاد با بیان این که دولت‌های متوالی آمریکا به صراحت اعلام کردند که به حفظ رژیم صهیونیستی متعهدند، تصریح کرد: غفلت از دشمنان فرصت دادن به آنها برای سلطه بر منطقه است.

رییس جمهور رمز موفقیت را وحدت، ‌همدلی و حل مسائل از طریق گفت‌وگو و تفاهم عنوان کرد و افزود: ‌هر کشتار و درگیری تفرقه‌ها را تشدید کرده و کار را خطرناک می‌کند، لذا باید همه مراقب باشیم.

وی یادآور شد: من در دیدار برخی روسای کشورهایی که جدیدا به واسطه این تحولات به قدرت رسیده‌اند، ‌گفتم که باید مراقب باشیم حواسمان به درگیری‌ها منحرف نشود و از دشمن غافل نشویم. مراقب باشیم که کمک دشمن تعهدآور است و بعدا ایجاد مشکل می‌کند.

احمدی‌نژاد حفظ وحدت را در این شرایط مهمترین اصل دانست و گفت:‌ همه باید در فضایی منطقی و برادرانه با گفت‌وگو حقوق اساسی ملت ها را تامین کنند. ملت ایران ذره‌ای از حقوق اساسی خود و سایر ملت‌ها کوتاه نمی‌آید و این را برای همه می‌خواهد. معنایش این نیست که حقوق نادیده گرفته شود، بلکه بحث بر سر روش تامین این حقوق است. من از آنها سوال کردم آیا دولتی که با جنگ سر کار می‌آید، فردا خودش به همین مصیبت دچار نمی‌شود؟‌

رییس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به طراحی دشمن برای نجات رژیم صهیونیستی اضافه کرد:‌ آنها روزی می‌گفتند از نیل تا فرات و حتی درباره‌ی فارس، شیراز و ایران هم ادعا می‌کردند یعنی همه جهان، اما افشا شدند، زیر سوال رفتند و ملت‌ها حرکت کردند، امروز آنها دست به یک طراحی بسیار پیچیده و فریبنده زدند.

وی در ادامه طرح تشکیل دو دولت اسراییلی و فلسطینی را طرح فریبنده‌ی دشمن عنوان و خاطر نشان کرد:‌ رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌ها غده‌ی سرطانی‌اند، حضور صهیونیست‌ها در یک وجب از سرزمین فلسطین هم خطرناک است چه برسد که بخواهد دولت رسمی و قانونی داشته باشند.

احمدی‌نژاد در ادامه به ارایه تحلیل خود از تشکیل دو دولت در سر زمین فلسطین پرداخت و گفت:‌ همه باید حواسشان باشد، من از صحنه این طور می‌فهمم، فردا ما را متهم نکنند که از انقلاب دست کشیده‌ای، من این طور می‌فهمم که آنها به این شکل طراحی کرده‌اند که توسط صهیونیست‌ها شلوغ کاری راه بیندازند. سپس رهبران آمریکا آنها را مواخذه کنند و بگویند باید دو دولت را بپذیرید و بر خورد ظاهری و خیمه شب بازی درست کنند و آنها با منت بگویند که دو دولت را می‌پذیریم و حداکثر 18 درصد از خاک فلسطین را به فلسطینی‌ها بدهند و اسراییل مستقر باشد.

رییس جمهور یادآور شد:‌ حتی اگر 80 درصد این سرزمین را به فلسطینی‌ها بدهند، باقیمانده‌ای که به صهیونیست‌ها داده می‌شود در خطر است . آنها به دنبال این هستند، تشکیل دو دولت یعنی یک فرصت تاریخی برای بازسازی خودشان. پذیرش دو دولت یعنی برباد دادن 100 سال مقاومت، هر کس بپذیرد بداند که در خط ملت‌ها نیست و در نقطه‌ی مقابل ملت‌هاست.

احمدی‌نژاد معیار صداقت اهالی سیاست و دولتمردان را در پایبندی به حقوق مردم از یک سو و ضدیت با رژیم صهیونیستی از سوی دیگر دانست و گفت:‌ اگر کسی بگوید طرفدار حقوق مردم هستم، اما به دنبال امضاء با رژیم صهیونیستی باشد، در ادعای اول خود هم صادق نیست مگر می‌شود کسی بگوید طرفدار حقوق ملت هستم، اما در نقطه‌ی مقابل صهیونیست‌ها، آمریکا و سلطه آمریکا نباشد. نمی‌شود کسی با رژیم صهیونیستی در تضاد اساسی نباشد و دو دولت را کنار هم بپذیرد و ادعای طرفداری از حقوق مردم و آزادی را داشته باشد.

رییس جمهور ادامه داد:‌همه باید مراقب باشند که یک باره نیروهای ناتو مدعی حقوق ملت‌ها و آزادی نشوند. عدالت و آزادی با گلوله اجنبی و نیروهای ناتو مستقر نخواهد شد. ممکن است جابجایی در قدرت اتفاق بیفتد، اما استقرار حقوق اساسی ملت‌ها قطعا محقق نمی‌شود.

وی خطاب به مستکبران و صهیونیست‌ها گفت: بدانید بهاری که شما گفتید فقط عربی نیست، آغاز آن بهارعربی است . بهارعربی خوب است، اما بدانید که بهار بشری و انسانی در راه است . بهار غربی و بهار آمریکایی هم در راه است و به لطف خدا به زودی برپا خواهد شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به بیداری ملت‌ها اضافه کرد: ملت‌ها در حال بیداری‌اند شما تا کی می‌توانید فرافکنی و فریبکاری کنید. اوباما گفت که می‌خواهم تغییر ایجاد کنم و جوری گفت که همه فکر کردند سیاست‌های دولت آمریکا داخل این کشور و در رابطه با ملت‌ها تغییر می‌کند، اما اخیرا گفت که منظور من از تغییر اتفاقاتی است که در خاورمیانه می‌افتد.

رییس جمهور خطاب به سران آمریکا اظهار کرد:‌ به نفع شماست که صهیونیست‌ها را کنار بزنید، مستقل عمل کنید، حقوق ملت‌ها را به رسمیت بشناسید و منافع ملت‌های خود را در چار چوب مرزهای جغرافیایی خود دنبال کنید. اگر به این نصیحت توجه نکنید، به زودی زود دست قدرت ملت‌ها که تجلی قدرت خداست، شما را به زیر خواهد کشید. دست از حمایت از رژیم صهیونیستی بر دارید آنها به درد شما نمی‌خورند.

وی ادامه داد:‌ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند، البته ممکن است با تحریک عصبیت‌های قومی و مذهبی فرصت کوتاهی پیدا کنید، اما بدانید که این زودگذر است، با ملت‌های منطقه صادقانه همراه شوید و بدانید که ملت‌ها به زودی زود تکلیف صهیونیست‌های غاصب در فلسطین را یکسره خواهند کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به تئوری تشکیل خاورمیانه جدید تصریح کرد: خاورمیانه جدید حتما شکل خواهد گرفت، اما به لطف خدا و یاری ملت‌ها در این خاورمیانه جدید اثری از حضور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نخواهد بود.

رییس جمهور خطاب به کشور های غربی گفت: ‌دست از توهین به ملت ایران بردارید، ادبیات و رفتار خود را اصلاح کنید و با ملت ایران دوستی کنید. این به نفع شماست ملت ایران همه‌ی دشمنان و بدخواهان خود را در تاریخ دفن کرده و با شما هم که ضعیف‌ترین آنها هستید، این گونه می‌کند و شما جز شرمندگی در بر ابر ملت ایران حاصلی نخواهید داشت.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به آزادی قدس خاطر نشان کرد:‌ صهیونیست‌ها خواهند رفت، سلطه آمریکا بر جهان در هم خواهد شکست و روز روشن ملت‌ها در راه است. کمونیسم رفت، سرمایه‌داری هم می‌رود و به فضل الهی و با اراده و انتخاب ملت‌ها حکومت صالحان به دست مصلح کل و عاشق واقعی انسان‌ها یعنی امام عصر (عج)‌ با همراهی حضرت عیسی (ع)، همه‌ی ملت‌ها و صالحان برپا خواهد شد و سعادت حقیقی بشر محقق می‌شود.

حمایت از ملت فلسطین حمایت از عدالت و کرامت انسانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد که به همراه تعدادی از معاونان خود در راهپیمایی روز قدس حاضر شد، در سخنانی کوتاه در جمع خبرنگاران به حضور میلیونی ملت‌های مسلمان در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت:‌این راهپیمایی و حمایت از ملت فلسطین حمایت از عدالت و کرامت انسانی است؛ چرا که رژیم صهیونیستی در طول حیات خود همواره کرامت انسانی و عدالت را زیر پا گذاشته است.

رییس جمهور همچنین درباره زلزله آذربایجان با تسلیت این زلزله به مردم ایران و آسیب‌دیدگان این زلزله بر کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و تمام تلاش دولت برای خدمات‌رسانی به آنها تاکید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد