*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

دعای عرفه را از دست ندهید

 عرفه روزی که می تواند از بزرگترین اعیاد مسلمانان باشد هر چند عید نام نگرفته است.

در روایتی نقل شده است که شب عرفه هر دعای خیری که انسان بکند، به اجابت می رسد و برای کسی که در شب عرفه اطاعت الهی را بکند و اعمال صالحه انجام دهد، معادل صد و هفتاد سال اطاعت و عبادت است؛ یعنی از نظر پاداش چنین چیزی به او داده می شود

مقیّد باشید که شب عرفه مشغول به غیر عبادت نشوید! چون امشب یکی از بزرگترین فرصت هایی است که ما داریم. از غروب شب عرفه تا غروب روز عرفه زمان بسیار بزرگی است.

روایتی از زین العابدین صلوات الله علیه  آمده که محدث قمی آن را نقل کرده است؛ در آن روایت آمده است که روز عرفه بود و حضرت دیدند که گدایی دارد از مردم، یعنی غیر خدا، درخواست می کند.

حضرت به او فرمود: وای بر تو! در چنین روزی از غیر خدا تقاضا و درخواست می کنی!؟ و حال آنکه امید می رود در چنین روزی فضل الهی شامل طفل هایی شود که در رحم مادر هستند. امید است که اینها خوشبخت و سعادتمند شوند.

حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمودند: اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد، غفران برای او نیست، مگر آنکه عرفه را درک کند. هر لحظه ای از لحظات امروز برای ما گرانبهاست، به ویژه برای دعا و درخواست از خداوند. این فرصت بهترین فرصت است. پس این فرصت را از دست ندهید، به ویژه از ظهر تا هنگام غروب را که در روایات وارد شده است.

می خواستم به دوستان سفارش کنم که این چند ساعت را غنیمت بشمارید. بدانید اگر می خواهید مشکلاتتان را حل کنید که همه ما مشکل داریم بیایید در این روز از او بخواهید، چون این روز بُردِ دعا خیلی زیاد است، به ویژه درباره دیگران اگر دعا کنید، ما در روایت داریم که خدا چند هزار برابر به شما می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد