*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

اخبار لحظه به لحظه روز پنجم حمله اسرائیل به غزه

 رژیم صهیونیستی در پنجمین روز تجاوز به غزه از بامداد امروز حملات سنگین خود را به غزه آغاز کرده و دفاتر رسانه‌ای در غزه را هدف قرار داده است.
خبرگزاری فارس: اخبار لحظه به لحظه روز پنجم حمله اسرائیل به غزه

     یکشنبه

14:29 شمار شهدای تجاوز اسرائیل به غزه به 54 نفر رسید؛ شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 54 نفر و شمار زخمی‌ها به بیش از 550 تن رسید.

13:58 نتانیاهو: عملیات علیه غزه گسترش می‌یابد؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با وزرای کابینه خود، اعلام کرد که عملیات علیه غزه گسترش خواهد یافت.

13:31 هنیه: هدف اسرائیل ممانعت از پوشش خبری جنایت صهیونیست‌هاست؛ نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد که حمله صهیونیست‌ها به شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای با هدف ممانعت از پوشش خبری جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

13:27 موشک‌های مقاومت فراتر از تل‌آویو را هدف قرار داد؛ گردان‌های القسام اعلام کرد که برای اولین بار موشکی را به سمت شهر «هرتزلیا» واقع در شمال فلسطین اشغالی، شلیک کرده‌اند.

13:18 پاکستانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم غزه فریاد اعتراض سر دادند +تصاویر؛ مردم شهر لاهور با برپایی تظاهرات اعتراض آمیزی خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین و اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم غاصب شدند.

13:11 انهدام یک خودرو در تل‌آویو و آسیب شدید به ساختمانی در «عسقلان»؛ رسانه‌های اسرائیلی از آتش‌ گرفتن خودرویی در تل‌آویو و وارد آمدن آسیب شدید به ساختمانی در «عسقلان» خبر داده‌اند.

13:08 جنگ غزه در محاصره دوربین خبرگزاری‌های جهان؛ در پنجمین روز از جنگ غزه شماری از خبرگزاری‌های جهان تعدادی از تصاویر منحصر به فردی را از نبرد فلسطینیان با صهیونیست‌ها منتشر کردند.

13:02 صهیونیست‌ها به خبرنگاران هم رحم نمی‌کنند + فیلم؛ جنگنده‌های اسرائیلی حتی به مراکز رسانه‌ای که خبرنگاران از آنجا اخبار را پوشش می‌دهند نیز حمله کردند.

12:33 گفت‌وگوی تلفنی مرسی و هنیه/ بررسی تجاوزات اسرائیل علیه غزه؛ نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه در تماس تلفنی با رئیس جمهور مصر تلاش‌های این کشور برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را بررسی کرد.

12:31 کارت شناسایی 2 خلبان جنگنده صهیونیستی منهدم شده در غزه+عکس؛ پایگاه‌های خبری مختلف به نقل از خبرگزاری فرانسه، عکسی از کارتهای شناسایی دو خلبان جنگنده صهیونیستی که جمعه پیش در غزه سقوط کرد، منتشر کردند.

12:25 دو انفجار در تل‌آویو/ 7 زخمی در جنوب فلسطین اشغالی؛ نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به تهاجم شب گذشته جنگنده‌های اسرائیلی به غزه، بار دیگر تل‌آویو و چندین شهر دیگر اسرائیل را هدف حملات راکتی خود قرار دادند.

12:16 واکنش ترکیه به بی‌تفاوتی اتحادیه اروپایی در برابر جنایات اسرائیل در غزه؛ وزیر امور اتحادیه اروپایی ترکیه با اشاره به کشتار زنان و کودکان فلسطینی در نوار غزه توسط صهیونیست‌ها به بی تفاوتی اتحادیه اروپایی در برابر این جنایات واکنش نشان داد.

12:04 جانبداری تمام‌قد آلمان از تهاجم صهیونیست‌ها به غزه؛ وزیر خارجه آلمان با انتشار یادداشتی در یک نشریه این کشور، کاملا از حمله اسرائیل به غزه حمایت کرده و آن را حق اسرائیل دانسته است.

12:03 مردم انگلیس مقابل دفتر «بی‌بی‌سی» علیه پوشش مغرضانه اخبار غزه تظاهرات کردند؛ جمع گسترده‌ای از مردم انگلیس در اعتراض به نوع پوشش دروغین اخبار رسانه‌های غرب از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و مقصر جلوه دادن فلسطینیان، مقابل دفتر «بی‌بی‌سی» در لندن تظاهرات کردند.

12:00 ادعای معاریو: حمله هوایی موفقیت‌آمیز بود؛ حمله زمینی آغاز شود؛ یک روزنامه صهیونیستی حملات هوایی رژیم صهیونیستی را موفقیت‌آمیز خواند و نوشت که باید منتظر آغاز حملات زمینی بود.

12:00 موشک‌های مقاومت از کجا شلیک می‌شوند؟ +فیلم؛ حملات شبانه روزی جنگنده‌های صهیونیست هنوز نتوانسته توان موشکی مقاومت فلسطین را از کار بیاندازد چراکه سکوهای شلیک هنوز قابل شناسایی نیستند.

11:40 امکان آتش‌بس در غزه طی امروز تا فردا؛ یک مقام مسئول فلسطینی از امکان دستیابی به آتش‌بس در غزه طی امروز و فردا خبر داد.

11:38 شباهت و تفاوت‌های دو جنگ غزه؛ مرکز تحلیل راهبردی استراتفور در گزارشی با توجه به عملیات صهیونیست ها در غزه در سال 2009 به شباهت‌ها و تفاوت های دو جنگ غزه و سناریوهای پیش رو پرداخته است.

11:36 گردان‌های القدس مسئولیت حمله راکتی به «عسقلان» را پذیرفت/ 7 صهیونیست زخمی شدند؛ گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، مسئولیت حمله راکتی امروز به شهر «عسقلان» را که به زخمی شدن 7 صهیونیست انجامید، پذیرفت.

11:35 عدنان منصور: آیا وقت آن نشده که با عزت در برابر اسرائیل بایستیم؛ وزیر خارجه لبنان خواستار لغو تمامی مناسبات توافقنامه‌های عربی با رژیم صهیونیستی شده و گفت که امت عربی باید از ابزارهای فشار برای توقف فوری جنایت‌های اسرائیل در غزه استفاده کند.

11:20 خبرنگار فارس در غزه گزارش می‌دهد: «چشم‌های گریان» و «تن» زخمی کودکان غزه + تصاویر؛ حمله پنج روزه رژیم صهیونیستی به غزه که تاکنون 50 شهید و بیش از 500 زخمی برجای گذاشته، زخم‌های زیادی بر تن کودکان غزه نشانده که تصاویر ارسالی گویای این مطلب است.

11:15 کودک 18 ماهه قربانی جدید حملات صهیونیست‌ها؛ منابع بیمارستانی غزه از شهادت یک کودک 18 ماهه فلسطینی در حمله امروز صهیونیست‌ها به غزه خبر دادند.

11:09 8 زخمی در حمله به یک منزل مسکونی در شرق غزه؛ حمله صهیونیست‌ها به شرق غزه منجر به زخمی شدن 8 نفر منجر شد.

11:05 جهاد اسلامی: در صورت حمله زمینی، اسرائیل را فلج می‌کنیم؛ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین به اسرائیل درباره پیامدهای حمله زمینی به غزه هشدار داد و گفت: در صورت حمله زمینی به غزه همه سرزمین‌های اشغالی را از کار می اندازیم.

11:05 900 بار حمله موشکی به اسرائیل و ساقط کردن یک هواپیمای اف 16 توسط گردان‌های القسام؛ گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که این گردان‌ها بیش از 900 حمله موشکی علیه شهرهای رژیم اشغالگر بویژه علیه تل‌آویو و قدس طی چند روز گذشته انجام داده است.

11:05 «حزب رفاه ملی افغانستان»: کشورهای اسلامی روابط تجاری و دیپلماتیک با اسرائیل را قطع کنند؛ حزب رفاه ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت حادثه ترور معاون فرمانده گردان‌های «عزالدین قسام» و حمله اسرائیل به نوار غزه از کشورهای اسلامی خواست روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کنند.

11:04 اردوغان: اسرائیل باید به دلیل جنایت غزه بازخواست شود؛ نخست‌وزیر ترکیه پس از دیدار با رئیس‌جمهور مصر در قاهره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید به دلیل ارتکاب جنایت علیه مردم بی‌گناه غزه بازخواست شود.

10:54 حمله موشکی مقاومت به یک کشتی جنگی اسرائیل؛ شاخه نظامی جنبش حماس از حمله موشکی خود به یک کشتی جنگی رژیم صهیونیستی خبر داد.

10:54 هیگ خواستار توقف خشونت‌ها در غزه شد؛ وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با «رادیو4 بی‌بی‌سی» از رژیم صهیونیستی و فلسطین خواست که تمامی تلاش خود را برای پایان دادن به خشونت‌ها در غزه به کار گیرند.

10:52 مهمان‌پرست: همه کشورها باید خطر اصلی در منطقه که همان اسرائیل است را بشناسند؛ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در اولین نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در جمع خبرنگاران گفت همه کشورها باید خطر اصلی در این منطقه که همان رژیم صهیونیستی است را بشناسند.

10:41 وزیر امور خارجه فرانسه عازم اراضی اشغالی شد؛ وزیر امور خارجه فرانسه امروز به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی درباره درگیری‌های نوار غزه، پاریس را به مقصد اراضی اشغالی ترک کرد.

10:28 برخورد راکت مقاومت به ساختمانی در اشکلون؛ رسانه‌های اسرائیلی از برخورد راکت نیروهای مقاومت به ساختمانی در شهر «اشکلون» واقع در جنوب فلسطین اشغالی، خبر دادند.

10:21 جوانان فلسطینی جیپ نظامی اسرائیل در نابلس را به آتش کشیدند؛ جوانان فلسطینی شب گذشته یک جیپ نظامی رژیم صهیونیستی در روستای صره واقع در شمال غرب شهر نابلس را به آتش کشیدند.

10:20 روسیه و اردن خواستار توقف حملات اسرائیل به غزه شدند؛ وزرای امور خارجه روسیه و اردن در گفت‌وگویی تلفنی بر ضرورت متوقف شدن هر چه سریع‌تر حملات بی‌تناسب رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکید و نسبت به افزایش تلفات انسانی در منطقه ابراز نگرانی کردند.

10:06 تعداد شهدای غزه به50 و شمار زخمی‌ها به 510 نفر رسید؛ منابع فلسطینی اعلام کردند در پنجمین روز متوالی حملات صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، شمار شهدا به 50 نفر و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از 510 نفر رسیده است.

10:02 تعداد حملات صهیونیست‌ها به غزه از مرز 1000 مورد عبور کرد؛ رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند تعداد حملات جنگنده‌های ارتش اسرائیل به غزه، در چهار روز گذشته از مرز 1000 مورد عبور کرده است.

09:46 حمله مجدد اسرائیل به دفاتر رسانه‌ای در غزه/دفتر رویترز هم آسیب دید؛ شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری از حمله مجدد صهیونیست‌ها به مرکز رسانه‌ای غزه گزارش داد.

09:41 مرسی: پایبندی مصر به کمپ دیوید منوط به صلح در منطقه است؛ محمد مرسی گفت که پایبندی مصر به توافقنامه کمپ دیوید منوط به صلح فراگیر و عادلانه در منطقه است، و تجاوز و کشتار نمی تواند صلح و ثبات را در منطقه مستقر کند.

09:29 شهادت 2 کودک در جبالیا/ حمله به مجتمع دولتی در مرکز غزه؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حمله به منزل خانواده «ابو فول» در جبالیا واقع در شمال نوار غزه 2 کودک را شهید و و بیش از 12 نفر دیگر را زخمی کردند.

09:27 یک نماینده عراقی: دولت‌های عربی روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع کنند؛ یک نماینده عراقی با محکوم کردن تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خواستار قطع روابط دیپلماتیک و تجاوری کشورهای عربی با اسرائیل شد.

09:26 پاسخ مقاومت به حملات دیشب اسرائیلی‌ها/ آژیر قرمز در فلسطین اشغالی؛ جنگنده‌های نیروهای هوایی ارتش رژیم ‌صهیونیستی شب گذشته با انجام 70 حمله به مناطق مختلف غزه، دو کودک را شهید کردند و حالا رسانه‌های اسرائیلی از آغاز پاسخ نیروهای مقاومت به این حملات خبر می‌دهند.

09:11 فلسطین اقدام شورای امنیت را در برابر تجاوز به غزه خواستار شد؛ نماینده فلسطین در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و رؤسای شورای امنیت و مجمع عمومی، اقدام سازمان ملل در برابر حملات فلسطینی‌ها را خواستار شد.

09:03 حملات هوایی اسرائیل به غزه از سر گرفته شد؛ جنگنده‌های اسرائیلی در پنجمین روز تجاوز به غزه از صبح امروز حملات هوایی خود را به مناطق غرب این شهر از سر گرفتند.

08:48 حمله اسرائیل به دفاتر رسانه‌ای در غزه؛ جنگنده‌های اسرائیلی مقرهای دولتی و نیز مراکز رسانه‌ای در غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

08:19 خالد مشعل: توقف حملات مشروط به لغو محاصره کامل نوار غزه است؛ جنبش حماس، پذیرش توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی را به توقف تمامی اشکال تجاوز و ترور رژیم صهیونیستی و لغو کامل محاصره غزه مشروط کرد.

08:00 حمله هوایی سنگین اسرائیل به غزه/ حمله به دفاتر رسانه‌ای؛ رژیم صهیونیستی در پنجمین روز تجاوز به غزه از بامداد امروز حملات سنگین خود را به غزه آغاز کرد. این رژیم دفاتر رسانه ای در غزه را هدف قرار داد که در جریان آن 6 نفر زخمی شدند.

02:14 خالد البطش: اصابت موشک‌ها به تل‌آویو پیروزی مقاومت است؛ خالدالبطش از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد قواعد بازی با اقدام مقاومت فلسطین در هدف قرار دادن شهر تل‌آویو با موشک های فجر 5 تغییر کرد.

00:22 وزیر خارجه لبنان خواستار قطع روابط کشورهای عربی با اسرائیل شد؛ وزیر خارجه لبنان بر لزوم قطع روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و محاکمه سران صهیونیست در دادگاه بین‌المللی به خاطر جنایت علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

00:11 6 زخمی در حمله جنگنده‌های صهیونیست به منزلی در رفح؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزل یکی از شهروندان در رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند که طی آن 6 نفر زخمی شدند.

00:10 تظاهرات صدها اسرائیلی در تل‌آویو در اعتراض به عملیات در غزه؛ صدها نفر از اسرائیلی‌ها در اعتراض به ادامه عملیات جنگنده‌های ارتش اسرائیل بر فراز غزه، به خیابان‌های تل‌آویو آمدند.

00:02 تصاویری از 4 روز مقاومت در برابر صهیونیست‌ها؛ صهیونیست‌ها روز چهارشنبه عملیات «ستون ابرها» را با هدف شکتن مقاومت غزه آغاز کردند، اما این عملیات حالا به چالش بزرگی پیش روی اسرائیل بدل شده است.

00:01 نصرالله: اسرائیل اگر حمله زمینی به غزه را آغاز کند مرتکب حماقت شده است؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به پایداری و استقامت نیروهای مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: «اگر اسرائیل حمله زمینی را آغاز کند، مرتکب حماقت شده است». 

فارس/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد