*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

جزییات و مبلغ اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یارانه صندوق رفاه دانشجویان در اولویت پرداخت قرار گرفته است، گفت: امیدواریم پرداخت این اعتبار در روزهای آتی محقق شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کیوان مرادیان در حاشیه «پنجاه و دومین معاونان دانشجویی دانشگاه و موسسات آموزش عالی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شب گذشته جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس‌جمهور، وزیر علوم و معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در خصوص تخصیص اعتبارات داشتیم، اظهار کرد: در این جلسه قول داده شد که اعتبار مربوط به وام شهریه نیز تا قبل از پایان آذر ماه به صندوق رفاه تخصیص یابد.

وی همچنین با بیان اینکه اعتبار ابلاغ شده برای وام شهریه 155 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: تا این لحظه هیچ مبلغی به ما اختصاص نیافته، با این وجود مشکلات را تدبیر می‌کنیم و هیچ وقفه‌ای در خدمات صندوق رفاه ایجاد نخواهد شد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان افزود: همچنین در حوزه یارانه، 177 میلیارد تومان مبلغ بودجه ابلاغ شده به صندوق بود که این بودجه نیز تابحال تحقق نیافته و امیدواریم تا هفته آینده محقق شود.

مرادیان با اشاره به برخی از مشکلات صندوق‌های رفاه دانشگاه‌ها، گفت: البته در هشت ماه گذشته به تمام تعهدات صندوق در حوزه یارانه عمل شده. البته این به این معنی نیست که مشکل نداریم، چرا که بخشی از کمبودها از سرانه رفاهی که به طور مستقیم از بودجه دولتی است، تامین شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی مثل گوشت، تصریح کرد: در حال حاضر توزیع بر اساس سال قبل انجام می‌شود، اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مدیران دانشگاه‌ها بتوانند افزایش قیمت‌ها را مدیریت کنند.

مرادیان در رابطه با آیین‌نامه خصوصی سازی خوابگاه‌ها، گفت: مبنای ما در بحث واگذاری خوابگاه‌ها به بخش خصوصی، ایجاد ظرفیت‌های جدیدی است که دولت توان آن را ندارد، چرا که در حال حاضر برخی دانشجویان در خوابگاه‌هایی ساکنند که نظارت بر آنها نیست.

ساماندهی 250 خوابگاه غیردولتی

وی با بیان اینکه حدود یک سال در این زمینه کار کارشناسی مداوم انجام دادیم، گفت: در اولین گام 250 خوابگاه غیردولتی که فاقد ساز و کار نظارتی بودند، مدیریت شده و از طرف صندوق رفاه به آنان مجوز فعالیت موقت یک ساله داده شد.

اعطای وام چهار درصدی به خوابگاه‌سازان محقق شد

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین درباره اعطای وام چهار درصدی به خوابگاه‌سازان، تصریح کرد: این بحث سه بار در هیات دولت مطرح شد که هر سه بار اشکالاتی از جانب بانک مرکزی به آن وارد شد، تا اینکه در خرداد ماه سال جاری تمامی این مشکلات مرتفع شده و به مرحله اجرایی رسید، اما با توجه به اینکه مشکل منابع داریم، ممکن است این بحث تا پایان سال 91 تحقق پیدا نکند.

مرادیان همچنین درباره اعتبارات اختصاص یافته به دانشگاه‌ها توسط صندوق رفاه در سال 90، اظهار کرد: در سال 90 مبلغ 186 میلیارد تومان از طرف صندوق رفاه در اختیار موسسات آموزش عالی قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه در شرایط فعلی فقط در ترم جاری ابلاغ اعتبار به دانشگاه‌ها حدود 151 میلیارد تومان بوده است که ثبت‌نام‌ها صورت گرفته و توزیع بر اساس ثبت‌نام‌ها انجام خواهد گرفت، امیدواریم با همین حداقل مبلغ بتوانیم ترم بهمن را نیز مدیریت کنیم.

جزئیات تخصیص اعتبارات به دانشگاه‌ها

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین درباره جزئیات تخصیص اعتبارات به دانشگاه‌ها، گفت: در نیمسال اول سال جاری در بحث شهریه 37 میلیارد تومان به دانشگاه آزاد و 46 میلیارد و 200 میلیون تومان به سایر دانشگاه‌ها اختصاص یافت. همچنین در بحث وام تحصیلی به طور کلی به دانشگاه‌های دولتی و فنی حرفه‌ای 40 میلیارد تومان و در بخش ودیعه مسکن 12 میلیارد تومان اختصاص یافت.

اختصاص 2.5 میلیارد تومان بابت بیمه دانش به دانشگاه‌ها

مرادیان در پایان با بیان اینکه در این نیمسال 2.5 میلیارد تومان بابت بیمه دانش به دانشگاه‌ها تعلق گرفته است، گفت: همچنین در بخش دانش هسته‌ای نیز به 100 درصد تقاضاها پاسخ داده‌ایم که میزان این وام برای دانشجویان کارشناسی هسته‌ای دو برابر، دانشجویان کارشناسی ارشد سه برابر و دکتری چهار برابر دانشجویان عادی می‌باشد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد