*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

نقش حلقه انحرافی در ماجرای «هاله نور»

وی ایجاد جریان انحرافی را از جمله دیگر اقدامات آمریکا دانست و افزود: البته ما به حلقه انحرافی اعتقاد داریم نه جریان انحرافی، که نقطه آغاز آن زمانی بود که رییس جمهور در سازمان ملل سخنرانی کرد و عده‌ای بعدا به احمدی‌نژاد گفتند که وقتی سخنرانی می‌کرد، یک هاله نور اطرافش را گرفته بود و همگان به او خیره شده بودند. این حلقه سعی کرد منابع مالی گسترده‌ای را برای خود سازماندهی کند اما موفق به این کار نشد.


رییس دانشگاه باقرالعلوم با انتقاد از رویکرد جریان فتنه در سال 88 خاطرنشان کرد: این رویکرد به دنبال گسترش دین لیبرالیستی بود که در مقابل اسلام نام محمدی قرار می‌گرفت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام بهشتی در سخنانی در همایش حماسه 9 دی که صبح روز پنج‌شنبه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با اشاره به فتنه 88 عوامل ایجاد این فتنه را ناشی از سه عامل، کمیسیون سه جانبه، جبهه مشارکت و کارگزاران سازندگی - مجمع روحانیون عنوان کرد و در توضیح آن گفت: کمیسیون سه‌جانبه یا کمیته سه‌جانبه 50 سال پیش به وسیله سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس، اسرائیل و آمریکا به وجود آمد که نقش آنها این بود که کشورهای مختلف را بین یکدیگر تقسیم کنند و برای هماهنگی در کارها ماموران یکدیگر را به همدیگر قرض دهند که هنوز هم این کمیسیون فعالیتش ادامه دارد و تصمیماتش از طریق برخی سفارتخانه‌های این کشورها اعمال می‌شود.

وی درباره کارگزاران سازندگی نیز گفت: این جریان توسط آقای هاشمی رفسنجانی پشتیبانی می‌شد و از او برنامه می‌گرفتند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم درباره برنامه آمریکا جهت تسخیر مناطقی از دنیا اظهار کرد: آمریکا بعد از فروپاشی شوروی تصمیم گرفت نظام بین‌الملل را به نظام تک‌قطبی تبدیل کند. بر این اساس در 1991 تصمیم‌گیرندگان آمریکا 7 منطقه (عراق، افغانستان، کره‌شمالی، سودان، سوریه، لبنان و فلسطین و ایران) را مشخص کردند تا به اشغال در آورند و روزنامه نیویورک تایمز یک سال بعد از این مساله پرده برداشت. آمریکا در سال 1992 به عراق حمله کرد، 2001 به افغانستان، 2003 به عراق و 2006 به لبنان که در آن شکست خورد و قصد داشت 2008 به ایران حمله کند که با مشکل مواجه شد و امروز می‌بینید که در یکی، دو سال اخیر تا چه اندازه درگیر جنگ‌های منطقه‌ای است.

وی همچنین گفت: آمریکایی‌ها در برنامه‌ریزی‌هایشان 2023 را سال حمله به ایران تعیین کردند. برخی از کارشناسانشان 2015 را مطرح می‌کنند و می‌بینید که اسرائیلی‌ها تا چه اندازه اصرار به حمله به ایران درکوتاه‌ترین زمان دارند.

بهشتی با طرح این پرسش که آمریکا تا 2023 چه اقداماتی را برای حمله به ایران باید انجام دهد؟ پاسخ داد: تقویت گروه پژاک در شمال غرب، ایجاد عملیات خرابکارانه توسط گروهک ریگی، ایجاد اختلاف میان مسوولان ایرانی، تقویت انجمن پادشاهی ایران، ارتباط‌گیری با همه مخالفان ایران و حمایت مالی از آنها، ایجاد محافل دوستی با غرب از طریق سفارت انگلستان، تهدیدات مکرر در مورد حمله اسرائیل به ایران، استحاله نظام ایران از طریق جبهه اصلاحات و تشویق مردم ایران به نافرمانی مدنی.

وی اضافه کرد: همچنین فعال‌کردن سازمان منافقین از جمله اقداماتی است که آمریکا دنبال می‌کند. آمریکا سعی دارد منافقین را که از پایگاه اشرف به پایگاه لیبرتی منتقل کرده است، از عراق خارج نکند و در مرزهای سوریه مستقر کند تا به این شکل با تجهیز آنها به سلاح، شهرهای مرزی ایران را تحریک کنند و سپس اتحاد جمهوریخواهان را علیه حاکمیت ایران تقویت سازد تا اگر در سوریه موفق نشد، به ایران فشار آورد.

وی ایجاد جریان انحرافی را از جمله دیگر اقدامات آمریکا دانست و افزود: البته ما به حلقه انحرافی اعتقاد داریم نه جریان انحرافی، که نقطه آغاز آن زمانی بود که رییس جمهور در سازمان ملل سخنرانی کرد و عده‌ای بعدا به احمدی‌نژاد گفتند که وقتی سخنرانی می‌کرد، یک هاله نور اطرافش را گرفته بود و همگان به او خیره شده بودند. این حلقه سعی کرد منابع مالی گسترده‌ای را برای خود سازماندهی کند اما موفق به این کار نشد.

بهشتی، تقویت و حمایت از گسترش عرفان‌های کاذب در ایران، تحریم مواد غذایی و واگرایی منطقه‌ای را از جمله دیگر اقداماتی دانست که آمریکا سعی دارد علیه ایران به کار گیرد.

وی درباره جریان‌سازی‌های جبهه مشارکت اظهار کرد: ایدئولوگ این جریان سعید حجاریان است، اولین کسی که در روزنامه سلام مقاله‌ای تحت این عنوان نوشت که باید نظام ولایت فقیه را به جمهوریت تبدیل کنیم. آنها اقدامات زیادی را برای گسترش فعالیت‌هایشان انجام دادند، از جمله تشکیل دفتر قم به سرپرستی محسن کدیور بود.

وی با اشاره به بیانیه کنگره یازدهم جبهه مشارکت خاطرنشان کرد: آنها در این بیانیه مکنونات قلبی‌شان را بیان کردند. مبنی بر اینکه در دو حرکت نظام جمهوری اسلامی را باید به تسخیر در آورد. یک حضور در نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و دوم حضور در شورای شهر و روستا با مجلس خبرگان رهبری تا به این شکل بتوانند جمهوری اسلامی ایران را استحاله کنند. آنها همچنین عنوان کردند مبتنی بودن قوانین جمهوری اسلامی بر قوانین اسلام را قبول ندارند و در آذر 87 این برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار دادند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم درباره‌ی محور سوم پشتیبان جریان فتنه در سال 88 خاطرنشان کرد: کارگزاران سازندگی و مجمع روحانیون با محوریت هاشمی رفسنجانی وارد کار شدند. حزب کارگزاران با حضور فرزندان هاشمی و حسین مرعشی که به آن عنوان حزب «بابا» داده بودند، فعالیتش را پیش گرفت. هاشمی از زمانی اسمش بر سر زبان‌ها افتاد که تصمیم گرفت در انتخابات 84 شرکت کند. در آن زمان هاشمی مرد شماره دو نظام محسوب می‌شد و شایعه شده بود که مقام معظم رهبری به هاشمی گفته است که وارد صحنه انتخابات نشود ولی او شده است.

وی اضافه کرد: در آن زمان به هاشمی و برخی دیگر از کاندیداها القاء شده بود که جامعه ایران به سه قشر سیاه، خاکستری و سفید تقسیم می‌شود که قشر خاکستری حدود 14 میلیون آرا دارد و اگر این آرا را به سمت خود هدایت کند، پیروز میدان است، هنوز هم این تحلیل وجود دارد که قشر خاکستری در انتخابات بسیار موثر است و با افزایش جمعیت این قشر به حدود 17 الی 18 میلیون نفر می‌رسند. در حالی که هاشمی که طرفدار قشر خاکستری و مرفه را گرفت، رقیبش احمدی‌نژاد در سوی دیگر طرفدار بسیج، مذهبی‌ها و مستضعفین بود که مورد پذیرش قرار گرفت و انتخاب شد.

وی گفت: وارد نکردن هاشمی به مشورت‌های کشوری و تصمیم‌گیری‌های بزرگ از سوی احمدی‌نژاد موضوعی بود که هاشمی را بسیار عصبانی کرد.

بهشتی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 گفت: هاشمی رفسنجانی 9 ماه مانده به انتخابات 88 در مشهد به طلبه‌ها درباره احتمال تقلب در انتخابات صحبت‌هایی را مطرح کرده بود و از همان‌جا کلید تقلب زده شد.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: مشارکتی‌ها، موسوی را قبول نداشتند و معتقد بودند او برای ریاست جمهوری قابل قبول نیست و ایراداتی به او داشتند اما به ناچار وقتی که خاتمی پشت موسوی قرار گرفت، گوشه‌ای از کار را گرفتند و ستاد انتخابات قیطریه را برای موسوی فعال کردند و کمیته ایکس آنجا به راه افتاد.

بهشتی گفت: با اطلاعاتی که از اعضای ستادهای انتخاباتی موسوی به دست آمده است، روشن است که آنها به خوبی می‌دانستند که موسوی در تمامی استان‌های کشور رای ندارد و وقتی دیدند پیروز انتخابات نیست، به سمت اغتشاش و انقلاب‌های رنگی مشابه انقلاب‌هایی مثل اوکراین رفتند و نطقه عطف این تحولات، نامه هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری در 19 خرداد 88 بود. 
منبع:تابناک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد