*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

10 وزیر عزل شود، کابینه باید دوباه رای اعتماد بگیرد

اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از لزوم رای اعتماد مجدد مجلس به کابینه دولت دهم در صورت افزایش عزل وزرا به 10 وزیر خبر دادند. 
 
اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش عزل وزرای دولت دهم تصریح کردند: بر اساس قانون اساسی چنانچه بیش از نصف کابینه تغییر کند، کل کابینه باید از مجلس رای اعتماد مجدد بگیرد.
 

* لزوم بررسی حقوقی عزل وزرای دولت نهم در مجلس
 
محمدرضا باهنر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تغییرات گسترده در کابینه دولت دهم گفت: بر اساس قانون اساسی در صورتیکه تغییر وزا در کابیته به بیش از نصف برسد، اعضای کابینه باید مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرند.
 
وی در ادامه افزود: باید این موضوع مورد بررسی حقوقی قرار بگیرد تا در صورت نیاز، اعضای کابینه رای اعتماد بگیرند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درپایان درباره عزل وزیر بهداشت گفت: نمایندگان با عزل دکتر دستجردی مخالف بودند اما این حق رئیس جمهور است.
 
* مجلس موضوع عزل وزرا را بررسی کرد/  10وزیر عزل شود، کابینه باید دوباه رای اعتماد بگیرد
 
در ادامه سیدشریف حسینی نماینده اهواز در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مجلس بعد از عزل وزیر فناوری و ارتباطات، بر اساس قانون اساسی، موضوع عزل وزرا را بررسی کرد.
 
وی افزود: بر اساس قانون اساسی چنانچه بیش از نصف کابینه تغییر کند، کل کابینه باید رای اعتماد مجدد بگیرد اما تعداد وزرایی که تاکنون در دولت احمدی نژاد تغییر کرده اند 8 نفر بوده و تا کنون به نصف نرسیده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
 
انتهای پیام/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد