*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

رگ سیاه دیگری برای پرونده ناتو

روزنامه جمهوری اسلامی ستون سرمقاله خود را به مقاله ای با عنوان «رگ سیاه دیگری برای پرونده ناتو» اختصاص داد:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در چارچوب زمزمه پیوستن رژیم صهیونیستی به پیمان نظامی آتلانتیک شمالی معروف به "ناتو"، اعلام شد که این رژیم توانسته موافقت ناتو را برای مشارکت در مانورهای نظامی این پیمان در سال آینده میلادی جلب کند.

یکی از مسئولان ارشد ناتو نیز در این باره گفت: "یکی از شروط ناتو این بوده که اسرائیل به تیرگی روابط خود با ترکیه، که یکی از اعضای این پیمان است، پایان داده و هرچه سریع‌تر به سمت عادی سازی روابط با آنکارا پیش برود."با دقت در این خبر، ابعاد بیشتری از این مشارکت، قابل تشخیص و دستیابی خواهد بود.

1- ناتو درحال عادی‌سازی رابطه ترکیه با رژیم صهیونیستی است. این، نخستین نتیجه‌ای است که از این خبر بدست می‌آید. آمریکا با محوریت پیمان ناتو مدتهاست درصدد وصل کردن مجدد زنجیره شوم "آنکارا - تل آویو"است، محوری که همواره نقطه اتکا و پل مطمئن استکبار در حفظ منافع نامشروع آمریکا در خاورمیانه بوده است.

 این محور هر چند در دو سال اخیر دچار تنش‌هایی به ظاهر واقعی بود ولی در باطن این یک امر تبلیغاتی و در حد گروکشی است و با مشارکت دادن رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی ناتو، به این کش و قوس‌های سیاسی و تبلیغاتی پایان داده خواهد شد. این اقدام همچنین این اطمینان را به صهیونیست‌ها می‌دهد که استقرار موشکهای پاتریوت در خاک ترکیه هیچ تهدیدی را ولو احتمالی، علیه رژیم صهیونیستی در برنخواهد داشت.

2- رژیم اشغالگر قدس در طول حیات ننگین خود همواره به عنوان زائده خارجی و یکی از ایالت‌های آمریکا مطرح بوده و سعی داشته در روابط خود با واشنگتن علاوه بر همسویی‌ها و پیوندهای سیاسی و دیپلماتیک، به گونه‌ای نظامی خود را به اروپا نیز پیوند بزند و ضریب امنیتی خود را بالا ببرد. به عبارت ساده تر، علاوه بر آمریکا، پدر خوانده‌های دیگری را نیز در سطح اروپا برای خود دست و پا کند تا در هنگام احساس خطر، حمایت لازم را از این رژیم منحوس به عمل بیاورند.

 بر همین اساس جالب است بدانیم موضوع عضویت رژیم صهیونیستی در ناتو از سال 1373 مطرح بود و در نشستی که ناتو با کشورهای مدیترانه داشت، موضوع عضویت رژیم صهیونیستی مطرح شد و این رژیم، تمایل زیادی برای پیوستن به ناتو نشان داد ولی در آن زمان به دلیل تحفظات به ظاهر سیاسی اروپا و نگرانی از مخالفت‌های کشورهای عرب با این تصمیم، پیوستن اسرائیل به ناتو امکان پذیر نبود.

البته اتحادیه اروپا در طول این سال‌ها در صحنه‌های دیپلماتیک، حمایت‌های بی‌دریغی از رژیم صهیونیستی به عمل آورد ولی اکنون با توجه به اقدامات توسعه طلبانه و جنایتکارانه ناتو که این سازمان را از موضوع مقابله با تهدید کمونیسم به سرکوب ملت‌های جهان سوق داده، و اسرائیل نیز دریافته که جنایات ناتو، از جنس نسل کشی‌های صهیونیستی است، خواهان پیوستن به ناتو و مشارکت در جنگ‌های آتی این پیمان نظامی شده است.

با آشکار شدن این واقعیت که ناتو یک سازمان نظامی تجاوزگر و همجنس با ماهیت رژیم صهیونیستی است، دلایل فراوانی برای توجیه این الحاق و عضویت ایجاد گردیده است تا آنجا که سران رژیم صهیونیستی برای عضویت در ناتو، سراز پا نشناخته، براین تصمیم پافشاری نموده و آشکارا اعلام می‌کنند که این آرزوی دیرین آنها بوده است.

3- با آشکار شدن خوی تجاوزگری و پیوند آن با رفتارهای غیرانسانی و سلطه جویانه رژیم صهیونیستی، این قرابت تقویت و شرایط برای تعامل و همکاریهای بیشتر ناتو و رژیم صهیونیستی فراهم گردیده است. بنابر این، شرایط ایجاب می‌کند که این همکاری‌ها از قالب حمایت‌های سیاسی و مشاوره‌های نظامی به سمت هم پیمانی نظامی و عملیاتی هدایت شود، ضمن اینکه به گفته یکی از مقامات ارشد ناتو، "مصالح مشترک بسیاری میان ناتو و اسرائیل وجود دارد، زیرا اسرائیل تجربیات عملی بسیاری در مبارزه با گروههای اسلامی و تروریست‌های منطقه‌ای دارد!"

به هر حال فراهم شدن شرایط عضویت رژیم صهیونیستی در ناتو و یا مشارکت ارتش رژیم صهیونیستی در مانورهای نظامی ناتو، قطعاً در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های مسلمان مؤثر خواهد بود و موجبات تداوم ناامنی و تهدید علیه ملت فلسطین را فراهم خواهد آورد. هم پیمانی ناتو با رژیم صهیونیستی و عقد قرارداد نظامی با این رژیم، دقیقاً به این معناست که از این پس نقش اروپا و ناتو در جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت‌های منطقه پررنگ‌تر خواهد شد و دست سران آمریکا و کشورهای اروپائی بیش از پیش به خون ملت‌های مسلمان آغشته خواهد گردید.

4- ایجاد پیوند نظامی میان کشورهای اروپایی عضو ناتو با رژیم غاصب صهیونیستی، به مفهوم متعهد کردن رسمی ملت‌های آمریکا و اروپا به حمایت سیاسی و نظامی از رژیم صهیونیستی است، این درحالی است که رژیم صهیونیستی به لحاظ برخورداری از سازمان‌های جاسوسی پیچیده، در تاروپود توان نظامی و عملیاتی کشورهای اروپایی نفوذ کرده و با ایجاد سلطه اطلاعاتی، در جهت صهیونیستی کردن و یهودی سازی کشورهای اروپایی گام برخواهد داشت.

بدین ترتیب، سران ناتو با پذیرش مقدمات عضویت رژیم صهیونیستی، گام نامشروع دیگری برای حمایت از این رژیم غاصب و جنایت پیشه برداشته و برگ سیاه دیگری به پرونده خود و ناتو اضافه می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد