*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

بسته ویژه خبری قدس آنلاین

 از بازداشت 41 نفر بخاطر برگزاری کریسمس و واکنش رسایی به عزل وزیر بهداشت تا ترور یک روحانی بدست وهابیون و مخالفت دو تن از مراجع با تشکل جدید در حوزه و........ 

 

 

مشروح خبرها:

***درخواست شیخ تونسی برای عقیم کردن زنان یهودشیخ «أحمد السهیلی» یک امام جماعت تونسی است که اخیرا طی اظهاراتی جنجالی خواستار عقیم کردن زنان یهود برای قطع شدن نسل یهودیان شد.
السهیلی که امام جماعت شهر "رادس" در جنوب شهر تونس پایتخت کشور تونس است، در یک برنامه زنده تلوزیونی سخن می گفت. وی در ادامه افزود: باید برای مقابله با یهودیان، زنانشان را عقیم کنیم تا نسل آنها خشکانده شود.
او همچنین با بالا بردن دست های خود، دعا کرده بود: پروردگارا، جرثومه ای به نام یهود را از بین ببر و حتی یک یهودی را در زمین باقی نگذار. پروردگارا، آنها را پاره پاره و تکه تکه کن و نسل آنان را نابود بفرما.

****مخالفت دو تن از مراجع با تشکل جدید در حوزه

صبح پنجشنبه تشکل جدیدی، در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء حوزه علمیه قم، اعلام موجودیت کرد که احتمال نزدیکی آن ها به جریان موجود در دولت محمود احمدی نژاد بسیار زیاد بوده و گفته می شود یکی از اهداف بسیار شاخص این تشکل، فعالیت انتخاباتی به سود کاندیدای جریان موجود در دولت، در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 خواهد بود.
عنوان این تشکل جدید حوزوی "تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه" است که طبق اعلام حجت الاسلام علی احتشام از اعضای شورای مرکزی این تشکل نوظهور حوزوی، فردا صبح اولین جلسه خود را با عنوان "حوزه پشتیبان نظام" و با سخنرانی آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله هاشمی شاهرودی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری برگزار می کنند.
ظهور چنین تشکل نوظهوری در حوزه علمیه قم، واکنش برخی از مراجع تقلید بلند پایه قم را در پی داشت چنان که آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به برگزاری "اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم" و نیز "نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم" که در 10سال گذشته و با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، مراجع تقلید شیعه در قم، شورای عالی حوزه های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صورت گرفته است، اظهار داشت: "تشکل اساتید موجود با هماهنگی جامعه مدرسین و هیئت اساتید با تنطیم نهایی اساسنامه به صورت متحد و منسجم در راستای تقویت نظام و رهبری تدوین شده است و لزومی ندارد، عده ای بخواهند مجددا تشکلی جدیدی را در بدنه حوزه تشکیل دهند."
آیت الله صافی گلپایگانی یکی دیگر از مراجع بلند پایه حوزه علمیه قم نیز که در موضع گیری های خود و در انتقاد از دولت فعلی، صراحت خاصی دارد نیز در جمع، برخی از اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم گفته است که نظر بنده در خصوص تشکیل این جریان نوظهور در حوزه همان نظر آیت الله مکارم شیرازی است.
یک منبع آگاه در خصوص نگاه برخی از اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه به این تشکل جدید حوزوی، گفت: به نظر می رسد آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله یزدی که به عنوان سخنرانان اولین همایش رسمی این تشکل حوزوی در نظر گرفته شده اند،‌ اطلاعات چندانی راجع به اهداف این جریان همسوی با دولت ندارند.
این منبع آگاه افزود: اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم با توجه به مکان برگزاری این همایش که در سالن اصلی حوزه علمیه قم یعنی سالن اجتماعات دارالشفاء حوزه علمیه قم برگزار می شود، احتمال می دهند که برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه های علمیه که نگاه متفاوتی از نگاه مراجع تقلید در موضوعات مختلف کشور دارند، در تشکیل این تشکل نوظهور حوزوی دخیل بوده اند.

***عروس بن لادن لژیونر سلطنتی انگلیس می شود!عروس رهبر سابق القاعده، اسامه بن لادن،به اعضای لژیون سلطنتی انگلستان می پیوندد. زینا با نام سابق جین فلیکس براون، که 56 سال عمر دارد، با عمر پسر بن لادن در سال 2007 یک ماه بعد از ملاقات با او در اهرام مصر، با وی ازدواج کرد.
او هم اکنون به فعالیت های خیریه ای مشغول است و این فعالیت ها را بخش مهمی از زندگی خود می داند. پیش از این منتقدان با اعطای هرگونه امتیازی به زینا در انگلستان مخالف بودند. او می گوید که تعدادی از اعضای خانواده اش در خدمت ارتش انگلستان هستند و با آنها در تماس است.
"همسر من می گوید که کسانی که به کشورش حمله کرده اند قابل احترام هستند و من نیز به این سخن اعتقاد دارم. این باور قلبی من است و این مسئله خاصی نیست که من با چه کسی ازدواج کرده ام."

***به جای برنج، کیوی و پرتقال بخورید!این روزها در هر کوچه و خیابان، وانت هایی را می بینیم که بار پرتقال و نارنگی دارند و با قیمت هایی ارزان به مشتری عرضه می کنند. همین وضعیت در مغازه های میوه فروشی هم دیده می شود و این دو محصول مرکبات به وفور و با قیمت هایی خوب عرضه می شود.
صدا و سیما هم در گزارشهایی که هر از گاهی در این شبها پخش می کند و در گفت و گوهایی که از باغداران می گیرد بر این نکته انگشت می گذارد که تولید مرکبات در کشور بسیار خوب و رو به رشد است که در این زمینه هم باید شاکر بود.
اما در این میان نکته ای وجود دارد که جای تامل برای برنامه ریزان دارد و نباید مسائلی از این دست را به راحتی تحلیل کرد.
نکته ماجرا را افرادی به خوبی حس می کنند و می فهمند که چند سال قبل به شهرهای شمالی کشور سفر کرده باشند و امسال نیز به همان نقاط رفته باشند. نکته تاسف برانگیزی که مسافران با آن مواجه می شوند، تبدیل شالیزارهای برنج به ویلا و باغ مرکبات است.
با توجه به شیوه سنتی تولید محصول برنج و بالا بودن هزینه تولید، تولید برنج برای کشاورزان به صرفه نیست و بسیار تاسف برانگیز است که برخی از همین کشاورزان هم از برنج هندی در سفره خود استفاده می کنند!
از اینجاست که بسیاری از زمین داران و کشاورزان طی سالهای اخیر شالیزارهای خود را با گل و خاک پر کرده اند و تبدیل به باغات کیوی و پرتقال و نارنگی و نارنج کرده اند و پس از آن نیز به صورت باغ ویلا به مشتریان فروخته اند.
****بازداشت 41 نفر به علت برگزاری کریسمسپایگاه خبری العهد گزارش داد که عناصر هیئت موسوم به امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی وابسته به جریان‌های افراط گرای وهابی در این کشور دیروز با حمله به منزل یک شهروند سعودی وی را به همراه 41 نفر دیگر به علت برگزاری جشن در مراسم عید میلاد مسیح (ع) بازداشت کردند.
در همین راستا مرکز بین‌المللی حمایت از حقوق و آزادی‌ها نگرانی خود را از وخامت اوضاع حقوق بشر در عربستان ابراز داشت و گفت که این وضعیت برخلاف ادعای سیاسی مسئولان سعودی در حمایت و دفاع از حقوق بشر است.

این مرکز نگرانی خود را از تلاش‌های مسئولان اجرایی عربستان برای درگیر کردن دستگاه قضایی در پیگرد فعالان حقوق بشر ابراز داشت و این کار را از یک سو ناقض استقلال دستگاه قضایی و از سوی دیگر ناقض ضمانت‌ها برای حمایت قضایی از مقوله حقوق بشر دانست.
مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادیها نگرانی خود را از تهدیدات زیاد علیه فعالان حقوق بشر در عربستان و مجازات آنها با احکام سنگین براساس محاکمه‌های غیرعادلانه ابراز داشت.

***احتمال وداع تلخ قوی ترین مرد ایران با ورزشیکی از قویترین مردان ایران بر اثر سانحه رانندگی شاید وداع تلخی با دنیای ورزش داشته باشد.
حامد امیری چند روز پیش در محور خرم‎آباد- بروجرد تصادف کرد و به شدت از ناحیه نخاع آسیب دیده است.
امیری که در بیمارستان بستری است گفت: چون مکانی برای تمرین نداشتم مجبور بودم هر روز به بروجرد بروم و برای مسابقات قوی‎ترین مردان ایران خودم را آماده کنم.
قوی‎ترین مرد لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: به شدت از نواحی کمر و نخاع آسیب دیده‎ام و تا حالا چند بار جراحی کرده و معلوم نیست کی می‎توانم دوباره ورزش کنم.
پزشکان عنوان کرده‎اند اگر عمل‎های جراحی امیری خوب هم باشد اما برای بهبودی وی، وقت زیادی لازم است.

***واکنش رسایی به عزل وزیر بهداشتنماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از عزل وزیر بهداشت استقبال نمی‌کند.
حجت‌الاسلام حمید رسایی با اشاره به اعلام خبر برکناری خانم وحید دستجردی از وزارت بهداشت اظهار داشت: عزل و نصب وزرا از اختیارات ریاست جمهوری است همانطور که عزل و نصب معاونین در مجلس و عزل و نصب قضات و روسای دادگستری‌ها از اختیارات رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه است.
وی افزود: همانگونه که انتصاب خانم دستجردی به عنوان وزیر بهداشت با حواشی و خبرسازی بسیار همراه بود، برکناری و رفتنش از وزارت بهداشت هم با خبرسازی همراه بوده؛ بدیهی است که هر کس در این فاصله سکان این وزارتخانه را به عهده بگیرد نمی‌تواند برنامه خاص و چشمگیری را انجام دهد.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سئول که با عزل خانم دستجردی مخالف هستید گفت: شاید اگر تحمل بیشتری از طرف رئیس جمهور یا همراهی بیشتری از طرف خانم دستجردی صورت می‌گرفت برای کشور بهتر بود.
رسایی تصریح کرد: با نوع ادبیات و گاردی که خانم وزیر در برابر مطالبات رئیس جمهور گرفته بود، بدیهی بود که احمدی نژاد او را برکنار می‌کند؛ به نظرم هر دو نفر در درجه اول به منافع کشور فکر نکردند؛ هم خانم دستجردی که از درون دولت بر ضد دولت موضع می‌گرفت و حاضر به هماهنگی در نصب مدیران عالی‌اش نبود و هم آقای رئیس‌جمهور که باید صبوری بیشتری می‌کرد چون چند ماه بیشتر به پایان کار این دولت نمانده است.

***شجریان در مقابل همسر طالبانیاخیراً "هیرو ابراهیم احمد" ؛ همسر "جلال طالبانی" و دختر "ابراهیم احمد" (از نویسندگان مبارز کُرد) به عنوان کاندیدای مورد حمایت مسعود بارزانی و برخی گروه‌های کرد برای جانشینی جلال طالبانی مطرح شده است.هیرو ابراهیم چندی پیش از محمدرضا شجریان دعوت کرد تا در اقلیم کردستان عراق به اجرای برنامه بپردازد.

*** کندشدن درباره غنی سازی در ایرانیک روزنامه آمریکایی مدعی شد ایران با کند کردن روند غنی‌سازی اورانیوم قصد دارد بن‌بست هسته‌ای با غرب را به پایان برساند.
روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی به قلم «دیوید سنگر» و «جیمز رایزن» مدعی شد بنا بر آنچه که مقامات غربی اعلام کردند، مقامات ایرانی با کندکردن روند برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم، قصد دارند از مقابله مستقیم با کشور‌های غربی بر سر مسئله هسته‌ای خودداری کنند.
بنا بر این گزارش، این اقدام ایران همچنین نشان از آن دارد که مقامات ایرانی تمایل بیشتری برای پایان مسئله هسته‌ای و بن‌بست با کشور‌های غربی دارند.

 ***کلوچه خورد و مردیک مرد معلول هنگام خوردن کلوچه پنجره ای در یک تفریگاه عمومی شهر وان جان خود را از دست داد.
یک مرد 50 ساله معلول که با صندلی چرخدار حرکت می کرد در یک تفریحگاه شهر وان فرانسه که به مناسبت ایام سال نو بر پا شده است از یک دکه شیرینی فروشی یک لوچه پنجره ای خرید.
وی در حال حرکت با صندلی چرخدار شروع به خوردن کلوچه پنجره ای کرد که ناگهان تکه ای از شیرینی به داخل گلویش پرید و خفه شد. چند عابر در انتظار رسیدن نیروهای اورژانس تلاش کردند جان وی را نجات دهند که تلاششان بی فایده بود.

***فروش پلیور رهبر مخالفانیک پلیور که توسط آنگ سان سوکی رهبر مخالفان دولت حاکم بر برمه (بیرمانی) بافته شده بود به مبلغ 35 هزار دلار به فروش رفت.
در جریان یک حراج برای جمع آوری کمک های مالی طرح های بهبود آموزش، یک پلیور که به دست خانم آنگ سان سوکی رهبر مخلفان دولت برمه بافته شده بود به مبلغ 35 هزار دلار فروخته شد.
این پلیور پشمی یقه هفت به رنگ های سبز، آبی و قرمز توسط یک ایستگاه رادیویی خصوصی خریداری شد و درآمد حاصل از آن به حساب بنیادی برای بهبود آموزش واریز شد.

***کارگاه های مواد مخدر در تمام نقاط مرزیدبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن در تمامی نقاط مرزی کشور کارگاه های تولید مواد مخدر صنعتی دایر کرده است.
سردار ˈبهرام نوروزی اظهار کرد: دشمن این کارگاه ها را با هدف عرضه و توزیع بیش از پیش مواد افیونی و روانگردان ها در داخل کشور راه اندازی و فعال کرده است.
وی ادامه داد: قاچاق مواد مخدر سودهای هنگفتی برای قاچاقچیان دارد و تنها طناب دار است که در دل سوداگران مرگ، اعضا شبکه ها و گروه های تهیه و توزیع مواد مخدر ترس ایجاد می کند.

***جنس چینی با دوام 1000 سال!وقتی در این دوره و زمانه جنس چینی می خریم و هنوز چند سال و یا حتی چند ماه از خرید آن نگذشته باید راهی سطل آشغال شود به این فکر می کنیم که چینی ها همه وسایلشان همینطور است و اصلا باورمان نمی شود شاید در چین وسیله ای وجود داشته باشد که بتواند بعد از 1000 سال هنوز مورد استفاده قرار گیرد.
 پل های چوبی قوس داری در چین وجود دارد که نزدیک به 1000 سال پیش ساخته شده اند و هنوز سرپا هستند و مورد استفاده روستاییان در استان های فوجیان و ژجیانگ چین قرار می گیرد.
این پل ها با طول های مختلف از جمله 63 متر و 48 متر با عرض 5 متر ساخته شده اند. نکته جالب اینجاست که صنعتگران پل ها را با استفاده از چوب های بافته شده و بصورت قوس دار می ساختند که این نشان دهنده روش ساخت و ساز چین باستان است.

***اخراج بخاطر پوشش “تحریک آمیز”!اخراج یک دستیار دندان پزشک در ایالت آیووای آمریکا بخاطر آنچه که کارفرمایش نحوه پوشش تحریک آمیز او عنوان کرده، جنجال برانگیز شد.
این زن جوان که ملیسا نلسون نام دارد، از این که دادگاه تجدید نظر هم شکایت او مبنی بر این که مورد تبعیض قرار گرفته را رد کرده، ابراز نگرانی کرده و می گوید که زندگیش نابود شده است.
ملیسا می گوید از ده سال پیش بدون هیچ مشکلی برای کارفرمایش کار می کرده ولی او از یک سال پیش شروع به انتقاد از نحوه پوشش او کرده و آن را تحریک آمیز دانسته است.
*** مکانی بسیار خطرناک برای زنانکمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که شرق کنگو به ویژه برای زنان یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان است. این کمیساریا تاکنون گزارش‌های متعددی درخصوص تجاوز جنسی دریافت کرده است.
شورشیان کنگو، که به گروه‌ ام 23 شهرت یافته اند همواره در این کشور متهم به تجاوز به دختران و زنان جوان بوده اند.
با این همه این اتهام حتی از ارتش دولتی نیز به دور نیست و گروهی انگشت اتهام را به سوی آنان هم نشانه می گیرند.

***ترور یک روحانی بدست وهابیونمردان مسلح به یک روحانی مسلمان در اوستیای شمالی در جمهوری روسیه حمله کرده و او را کشتند.
تیراندازی ها و بمب گذاری ها برای پلیس و مقامات روزانه در ناآرامی های قفقاز شمالی روسیه اتفاق می افتد اما خشونت در اوستیای شمالی که منطقه ای عمدتا مسیحی است، تاکنون غیر معمول بوده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، افراد مسلح به معاون مفتی اوستیای شمالی ایبراگیم دودارف 34 ساله چندین بار به سرش شلیک کردند در حالی که او در اواخر روز چهارشنبه در حال رانندگی در نزدیکی مرکز استان ولادی قفقاز بود.
این قتل حداقل ششمین قتل رهبران مذهبی مسلمان در امسال بوده است که به احتمال زیاد تنش های بین مسلمانان رادیکال و میانه رو را به همراه خواهد داشت..

***دیدگاه جدید شبکه وهابی در مورد امام زمانشبکه های وهابی که تا روزهای گذشته منکر امام زمان (عج) بودند این روزها از حرف خود برگشتند و ایده ای تازه مطرح می کنند.
کارشناس شبکه وهابی نور که در برنامه "حقیقت های پنهان تاریخ" سخن می گفت، مدعی شد که اشکالی ندارد ما به امام زمانی که در آینده بدنیا می آید، ایمان بیاوریم.
وی گفت: « مگر چه اشکالی دارد که ما به ولادت مهدی که در آینده به دنیا خواهد آمد، و رهبری جامعه اسلامی را بعنوان آخرین خلیفه، بدست خواهد گرفت، به این فرد ایمان بیاوریم.»
گفتنی است که این تناقض گویی شبکه های وهابی در حالی است که در این هفته برخی از کارشناسان این شبکه ها منکر وجود امام زمان (عج) و یا مرگ این امام شده بودند.

  *** خاتمی خودش را لو داد!سایت رادیو فردا نوشت: «محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، می‌گوید درحالی که برگزارکنندگان و ناظران انتخابات آینده ریاست جمهوری، جانبدارانه برخورد می‌کنند چطور نباید نگران چگونگی برگزاری این انتخابات بود. به گزارش روز دوشنبه، (چهارم دی‌ماه) وبسایت بنیاد باران، محمد خاتمی، در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگ اصلاح‌طلبان نسبت به اظهارات ناظران و برگزارکنندگان انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 ابراز نگرانی کرد.»
به نظر می رسد منظور خاتمی از سخنان جانبدارانه، اظهارات برخی از مسئولان مبنی بر عدم امکان حضور فتنه گران در انتخابات به خاطر خیانت هایشان است. البته ابراز نگرانی خاتمی از این سخنان چیز چندان عجیبی نیست!
رادیو فردا افزود: «محمد خاتمی، با اشاره به انتشار برخی مواضع و سخنان در تریبون‌های رسمی و غیررسمی اینگونه اظهارات را توسط برخی از افراد که باید ناظر و برگزارکننده بیطرف انتخابات باشند نگران‌کننده توصیف کرد. رئیس جمهور پیشین ایران گفت: "در این موقعیت شاهدیم که جریانات و افرادی که دستشان در امر انتخابات باز است؛ مواضعی می‌گیرند که نگرانی‌ها را در جمع کثیری از دوستداران و مدافعان انقلاب دوچندان می‌کنند. امروز حتی ناظران انتخاباتی هم جانبدارانه برخورد می‌کنند. بنابراین آیا نباید جریان اصلاحات نگران وضعیت موجود و آینده انتخابات باشد؟ بدون شک این موضع‌گیری‌ها نمی‌تواند تضمین‌کننده برگزاری یک انتخابات خوب و در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد."»

*** ناگفته هایی از ارتباط همسر امیرقطر با شیخ قرضاویتاکنون سوالات بیشماری درباره رابطه "شیخه موزه مسند"، همسر پرنفوذ امیر و "شیخ یوسف قرضاوی" وجود داشته و رابطه نزدیک این دو همواره از برای بسیاری از ناظران سوال برانگیز بوده است.
چراکه شیخ قرضاوی به لطف همین رابطه بود که از امتیازات بسیاری بر خوردار و موجب شد از گزند "حسنی مبارک" که او را از مصر تبعید کرده بود، در امان بماند، این درحالی است که قرضاوی جز قطر پناهگاهی برای خود نیافته بود.
قرضاوی پس از ورود به قطر به تابعیت این کشور دست یافت و تقریبا به عنوان فتوا دهنده خصوصی امیر قطر و همسرش شیخه موزه تبدیل شد. اما این روابط حسنه چندان دیری نپایید و پس از مدتی خبرهایی منتشر شد که اظهار می کرد، موزه به همسر مطلقه قرضاوی کمک کرده تا علیه شیخ در دادگاه الجزایر شکایت و قرضاوی را متهم کند که پس از طلاق به وی تعدی و تجاوز کرده است و این مهر تاییدی بر تیره شدن روابط موزه و قرضاوی باشد.
این منابع می افزایند: شیخ قرضاوی از مدت ها پیش کینه امیر قطر و همسرش را به دل گرفته بود و مترصد فرصتی بود تا انتقام لازم را از آنها بگیرد، به همین منظور و در ابتدای کار از "عبد الرحمن"، پسرش خواست که به مصر بازگردد و از تابعیت قطری خود صرف نظر کند و نقش یکی از رهبران انقلاب مصر را بازی کند. سپس شیخ حمد را تشویق کرد تا "اسامه"، یکی از پسرانش را به عنوان سفیر قطر در قاهره منصوب کند تا به این وسیله امکان سلب تابیعتش را راحت تر کند.
اما مهمترین اقدام قرضاوی مامور کردن دخترش به دست بردن در ویکپیدیا و قرار دادن اطلاعاتی مبنی بر اینکه شیخ یوسف قرضاوی مانع استقبال امیر قطر از "شیمون پرز"، رئیس رژیم صهیونیستی شده واز او خواسته بود، پس از دست دادن و خوش آمد گویی به پرز دستشش را بشوید. همچنین از دخترش خواست که در این سایت تاکید کند که آمریکا شیخ را از ورود به این کشور منع کرده است.
***فتنه مذهبی در راه است روزنامه صهیونیستی هاآرتص از اجرای طرح تفکیک هویتی دروزی ها از سایر اعراب فلسطین اشغالی، در مدارس دروزی ها خبر داده است.
وزارت آموزش رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد بحران هویتی در میان دروزی های فلسطین اشغالی و معرفی آن ها به عنوان طایفه ای جدا از اعراب، تدریس ادبیات عرب را از برنامه های درسی دانش آموزان دروزی حذف کرده است.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی حزب الوفد مصر، هاآرتص بر اساس مطالعه انجام شده در مرکز پژوهش های "وان لیر" رژیم صهیونیستی خبر داده است که نوشته های ادبا و شعرای عرب و فلسطینی های سرشناسی که دارای رویکرد ضد صهیونیستی یا انقلابی اند، از جمله محمود درویش، امیل حبیب و غسان کنفانی؛ و نیز مواد درسی مربوط به خیزش عربی قرن 19، از این پس در مدارس دروزی ها تدریس نخواهد شد.
از سوی دیگر در متون دینی که در مدارس درزوی ها تدریس می شود، ادعا شده که میان یهودیان و دروزی ها پیمان 3 هزار ساله وجود دارد.
به نوشته هاآرتص، مطالب و متونی که به ارتباط دروزی ها با اعراب و مسلمانان اشاره داشته باشد، از کتاب های آموزشی مدارس دروزی ها حذف شده است.

*** آغاز فعالیت انتخاباتی احمدی نژادسایت صدای آمریکا نوشت: «محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، روز پنج‌شنبه، هفتم دی ماه، نسبت به آنچه فعالیت‌های انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران خواند، هشدار داد و گفت که او نباید از موقعیت دولت برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند.
آقای باهنر که در همایش سراسری "جبهه پیروان خط امام و رهبری" سخنرانی می‌کرد، محمود احمدی‌نژاد را یکی از "قطب‌های" انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران دانست که به گفته وی، فعالیت‌های خود را آغاز کرده است...

 سال آینده دومین دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به پایان می‌رسد و از این رو امکان نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وجود ندارد. با این حال فعالان سیاسی و افرادی که در بدنه حاکمیت ایران هستند می گویند که محمود احمدی‌نژاد به دنبال پیاده کردن سیستم "پوتین- مدودف" است و قصد دارد تا از نامزدی اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر پیشین خود حمایت کند.
محمدرضا باهنر در سخنان روز پنجشنبه خود گفت: آقای رییس جمهور اگر چه می‌گوید که برای انتخابات کاری نمی‌کند اما ما دم خروس را می‌بینیم که بیرون زده است و این حرف‌ها را باور نمی‌کنیم و مشخص است که رییس جمهوری برنامه جدی برای انتخابات دارد.

*** از بن لادن هم رشوه گرفته اند!سایت رادیو کوچه نوشت: «روز چهارشنبه، ٢6دسامبر، گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد، اسامه بن‌لادن مجبور شد تا برای ساخت خانه‌اش در ابیت‌آباد، ‌به یک مامور اداره دارایی پاکستان، بدون اینکه این کارمند از هویت رهبر القاعده اطلاع داشته باشد، رشوه بدهد.»
به گزارش روزنامه تایمز هندوستان،‌ بن‌لادن مبلغ پنجاه‌ هزار روپیه پاکستانی به پاتواری (مامور محلی امور مالی و اداری) پرداخت تا بتواند مجوز ساختن یک عمارت سه‌طبقه با دیوار پنج‌متری و سیم‌خاردار را در ابیت‌آباد که نزدیک یک آکادمی نظامی است، بگیرد.
جزئیات این رشوه ‌ستانی، پس از ترجمه دفترچه خاطرات روزانه اسامه بن‌لادن که به همراه ١٣٧هزار سند دیگر، از خانه بن‌لادن به دست نیروهای امنیتی افتاده است، فاش شد.

***گازگرفتگی در مسجد مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از گازگرفتگی 19 نوجوان در یکی از مساجد خیابان فدائیان اسلام خبر داد.
حسن عباسی گفت: ساعت 3 و 9 دقیقه بامداد امروز یک مورد گازگرفتگی در خیابان فدائیان اسلام به اورژانس اعلام شد که بلافاصله 12 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی ها مشخص شد به علت نشت گاز منوکسیدکربن از دودکش بخاری 19 نوجوان در داخل مسجد دچار گازگرفتگی شده اند. افراد حاضر در مسجد به بیمارستان فیروزآبادی منتقل شده و خوشبختانه این حادثه مورد فوتی نداشت.

***ویدیوی سرکاری کانادایی تعدادی دانشجوی کانادایی با ارسال یک ویدیوی دروغین بر روی سایت یوتیوب میلیون‌ها کاربر را فریب دادند.
این ویدیو نشان می دهد که یک عقاب طفل خردسالی را با استفاده از پنجه‌هایش از روی زمین بلند کرده و چند ثانیه‌ای به دنبال خود می کشد، اما در نهایت آن را به زمین می اندازد، در حالی که فرد دیگری که ظاهرا پدر بچه است به دنبال کودک خود می دود.
این ویدیو تنها یک روز پس از آپلود شدن 5 میلیون بیننده پیدا کرد و بسیاری از سایت ها و شبکه های خبری آن را پخش کرده و به اظهارنظر در مورد آن پرداختند.

پس از مدتی یک مدرسه رسانه های دیجیتال در کانادا به نام Centre NAD اعتراف کرد که طراحی این ویدیوی قلابی توسط عده ای از دانشجویان این مدرسه صورت گرفته و کاربران را به مشاهده یک ویدیوی قلابی دیگر از فرار نامتعارف یک پنگوئن دعوت کرد.

***دردسر فیس‌بوک برای خواهرمدیر خانواده مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک هم از دست مشکلات مربوط به تنظیمات حریم شخصی این سایت در امان نیستند.
خواهر مارک زاکربرگ روز چهارشنبه عکسی را بر روی نمایه شخصی خود در فیس بوک ارسال کرد و تصور می کرد این عکس تنها توسط اعضای خانواده قابل دیدن خواهد بود.
اما وی در اشتباه بود، زیرا تنظیمات حریم شخصی این عکس طوری تنظیم شده بود که عکس یاد شده توسط غریبه ها هم قابل رویت باشد. یک مدیر بازاریابی که این عکس را دیده بود بلافاصله آن را بر روی حساب کاربری خود در سایت توییتر ارسال کرد و 40 هزار نفر از افرادی که در توییتر وی را تعقیب می کردند این عکس را دیدند و آن را به طور گسترده ای در اینترنت پخش کردند.

***تن فروشی زن قهرمانی
یکی از دوندگان زن ملی دوهای نیمه استقامت آمریکا اقرار کرده که پس از دوران ورزش حرفه‌ایش سال گذشته به تن فروشی مشغول بوده است.
سوزی فیور هملیتون 44 ساله که متأهل و دارای یک فرزند است در رقابتهای المپیک 1992، 1996 و 2000 برای تیم ملی دومیدان آمریکا دویده بود و هم اکنون اقرار کرده که به دلیل افسردگی و مشکلات ناشی از ازدواج به تن فروشی پرداخته است.

وی سال گذشته به ازای دریافت 600 دلار برای هر ساعت برای شرکتی در لاس وگاس کار می‌کرده و البته در لس آنجلس، هیوستون و شیکاگو نیز فعالیت‌هایی داشته است.
وی با افشای رازش توسط یک سایت خبری آمریکایی بیان کرده که اشتباه بزرگی را مرتکب شده و انتظار ندارد تا مردم او را درک کنند.

***درمان بیماری یک زن توسط سگ خانم "آنیک"35 ساله دچار نوعی بیماری نادر است که روزانه تا 6 بار دچار حمله های خواب میشود و حتی نمیداند چه مدت زمان خوابیده است.
پزشکان به او پیشنهاد کردند با کمک یک سگ آموزش دیده در طول روز از شر حملات خواب خلاص شود . این سگ که مدت 1 سال آموزش دیده است هر بار صاحبش دچار حمله میشود با لیسیدن کف پا و گوشها و دستهای صاحبش او را بیدار میکند.
این زن بلژیکی 35 ساله که باید از پدر و مادر پیر خود هم مراقبت کند گاهی روزانه تا 16 ساعت در خواب بوده است. حال او با کمک این سگ کوچک به زندگی عادی باز گشته است.او میگوید گاهی حتی در ایستگاه اتوبوس و یا در فروشگاه دچار حمله میشدم و این مرا به شدت آزرده می ساخت و گاهی هم درحال پخت غذا خوابم میبرد که این مسئله بسیار خطرناک بود و زندگی ام به کلی مختل شده بود.

 *** شکنجه سخت اما قانونی!به نوشته روزنامه نیویورک تایمز "مایکل مورل" رئیس موقت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا-سیا- از فیلم جدیدی که به عملیات بازداشت "اسامه بن لادن" می پردازد انتقاد کرد.
مورل ادعا کرده است که این فیلم درباره نقش بازجویی های سخت در یافتن سرنخ محل اختفای بن لادن، مبالغه می کند.
به گزارش صدای آمریکا، او روز جمعه در پیامی درباره فیلم سی دقیقه پس از نیمه شب (Zero Dark Thirty) گفت: «این فیلم این تصویر اشتباه را ترسیم می کند که تکنیک های سخت، که بخشی از برنامه سابق ما در بازداشت و بازجویی بود کلید یافتن بن لادن بوده است. این تصویر اشتباه است.»
آقای مورل در پیام خود همچنین می گوید: «واقعیت این است که سرنخ های متعدد اطلاعاتی تحلیلگران سیا را کمک کرد تا نتیجه بگیرند بن لادن در "ابوت آباد" مخفی شده است.»
ابوت آباد شهری در پاکستان است که گروه تفنگداران ویژه آمریکا در مه 2011 طی عملیاتی رهبر گروه القاعده را در آنجا از پای درآوردند.
البته به اعتراف مورل «برخی سرنخ ها از زندانیانی استخراج شد که تحت بازجویی های طاقت فرسا قرار گرفتند. اما منابع بسیار دیگر نیز در این میان دخیل بود.»
این تکنیک ها از جمله شامل "واتربردینگ" (ایجاد حس خفگی در آب) نیز بوده است.
 

انتهای خبر/ قدس آنلاین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد