*زمان*

محمود عباسی

*زمان*

محمود عباسی

آمار رسمی دارندگان ماهواره در تهران

اورمیا آنلاین:با جمع آوری مقطعی در مدت زمان اندکی دوباره شاهد استفاده آن از طریق مردم هستیم.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز چیزی در حدود ۶۰ درصد مردم تهران از ماهواره استفاده می‌کنند ابراز داشت: در واقع یکی از منابع اصلی الگوهای ضد اسلامی و غلط همین ماهواره‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستند که با جمع آوری مقطعی در مدت زمان اندکی دوباره شاهد استفاده آن از طریق مردم هستیم. علی جنتی شامگاه پنج شنبه در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی، اظهار داشت: ما در آغاز مسئولیت فرهنگی بزرگی هستیم که به عهده ما گذاشته شده و در این مسیر به راهنمایی و کمک علما و مراجع عظام تقلید احتیاج داریم.

وی گفت ما خود را مدیون انقلاب، نظام اسلامی و خون شهدا می‌دانیم، و امروز همه تلاش ما این است که معارف اسلامی در جامعه گسترش پیدا کند.

تبلیغ الگوهای ضد دینی و غلط از طریق ماهواره‌ها و سایت‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان از طریق ماهواره‌ها و سایت‌های مختلف افزود: امروز امکان دسترسی آزاد به اطلاعات، ماهواره‌ها و اینترنت، سبک زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب شده طی یک تهاجم فرهنگی الگوهای غلط و ضد ارزشی در جامعه ما نمود پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز چیزی در حدود ۶۰ درصد مردم تهران از ماهواره استفاده می‌کنند ابراز داشت: در واقع یکی از منابع اصلی الگوهای ضد اسلامی و غلط همین ماهواره‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستند که با جمع آوری مقطعی در مدت زمان اندکی دوباره شاهد استفاده آن از طریق مردم هستیم.

ایجاد مصونیت دینی با کمک حوزه علمیه، مراجع و مساجد

جنتی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در جامعه مصونیت معنوی ایجاد کنیم ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های ایجاد مصونیت فرهنگ سازی و برنامه ریزی برای نیاز‌های روحی جامعه است که این کار تنها با کمک حوزه علمیه، مراجع، علما، روحانیت و مساجد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت دربخش چاپ و نشر از برنامه‌های ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد است عنوان کرد: قصد داریم در مورد تهیه، تدوین، تولید محتوا، انتشار و نظارت بر چاپ و انتشار کتاب در همه زمینه‌ها از افراد متخصص استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قصد داریم در حوزه علمیه یک مجمع واجدالشرایط و متخصص ایجاد کنیم که کتب دینی ابتدا از فیلتر و نگاه آن‌ها عبور کند و بعد منتشر شود و در واقع تایید آنها به منزله مجوز خواهد شود.

مشکلات مطبوعات زنجیره‌ای در دوره‌های گذشته به عرصه سایت‌ها کشیده شده است

وی با اشاره به فعالیت‌های مطبوعات زنجیره‌ای در دوره‌های گذشته و همچنین ایجاد آرامش نسبی در بین مطبوعات در این ایام بیان داشت: در چند سال گذشته در زمینه مطبوعات دوره تلخی را تجربه کردیم، دوره‌ای که مطبوعات زنجیره‌ای هر روز با نشر بعضی مطالب در جامعه تنش ایجاد می‌کردند، اما امروز یک آرامش در بین مطبوعات ایجاد شده و خود آن‌ها با اعتدال بیشتری فعالیت می‌کنند.

جنتی در پایان گفت: امروز برخی مشکلاتی که در روزنامه‌ها از بین رفته در سایت‌ها متولد و تشدید شده است، ما در وزارت ارشاد در مقابله با مشکلات مطبوعات و سایت‌ها در ابتدا تذکر می‌دهیم و در مراحل بعد توقیف موقت و در انتها مجوز فعالیت آن‌ها را لغو خواهیم کرد.

بیشتر در وب سایت   اورمیا آنلاین       منتظر شما هستیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد